Home Over het project Werkzaamheden en planning Archief & Zoeken Contact English 日本語
Foto bij
donderdag 25 juli 2019

Webcams bij bouwterreinen Kronenburg en Sportlaan

Wendy van der Meulen

Sinds kort staan er webcams boven op de bouwketen van VITAL bij de kruispunten Kronenburg en Sportlaan. Hierdoor zijn de bouwwerkzaamheden live te volgen. De webcams maken ieder uur ook foto’s op de dagen en tijden dat er gewerkt wordt. Kijkt u met ons mee?

Goed om te weten!

Het internet van de webcams loopt via mobiele data-abonnementen waardoor er een paar beperkingen zijn. De live webcams zijn tussen 7.00 en 19.00 uur te bekijken (op de tijden dat er gewerkt wordt) en per keer kunt u circa 5 minuten kijken.

Live webcams

Ieder uur een nieuwe foto

Fotograaf Gé Dubbelman gaat ook regelmatig op pad om foto’s van de bouw te maken. Deze foto’s zijn allemaal te vinden op Flickr.

Foto bij
Ieder uur maakt de webcam een foto. Dit was bij kruispunt Sportlaan op donderdag 25 juli 2019 om 12.03 uur.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

7 september 2019 | 07:22

Marco

@anoniem: @Wendy: Was ik al achter gekomen ;-).

reageer op Marco
2 september 2019 | 10:37

Marco

@allen: De webcams zijn online zonder code.
is wel van 07:00 tot 19:00 uur.

reageer op Marco
5 september 2019 | 21:21

anoniem

@Marco: Je moet wel even een kwartje in de gleuf gooien.

Oftewel: Je moet dus niet alleen in Youtube kijken, maar je moet eerst door die pagina met het slotje. Daaronder staat een knop die je moet indrukken om de Youtube van data te voorzien. Als je daar op drukt, dan kan je 5 minuten kijken. Daarna moet je opnieuw op de knop drukken.

reageer op anoniem
4 september 2019 | 12:31

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Marco: Dat lijkt soms inderdaad zo, maar even wachten wordt beloond. I.v.m. de YouTube video buffer duurt het ±45 sec. alvorens u de stream ziet, ververs de betreffende pagina indien nodig (lees ook de instructies onderaan het webcambeeld).

reageer op Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
3 september 2019 | 14:46

Marco

@Wendy: Graag gedaan, maar beide cams zijn weer offline :-).

reageer op Marco
3 september 2019 | 09:50

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Marco: Dank voor uw bericht. De webcams zijn nu inderdaad live te volgen tussen 7.00 en 19.00 uur en per keer kan er circa 5 minuten worden gekeken. De juiste linkjes zijn in het bijbehorende artikel aangepast.

reageer op Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
28 augustus 2019 | 23:06

anoniem

Het is wel vervelend dat ze steeds die pincode veranderen, ik blijf aan het raden… Anyway, de nieuwe pincode is 6710.

reageer op anoniem
29 augustus 2019 | 15:22

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Rudie en @allen: we verwachten dat begin september onze mobiele databundels voor de webcams zijn aangepast zodat we live kunnen streamen tussen 7.00 en 19.00 uur. Tot die tijd zit er helaas nog steeds een code op de webcams.

reageer op Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
29 augustus 2019 | 13:28

Rudie

Gisteren misschien
Maar vandaag echt niet!
Kan Danielle niet eens een reactie geven?

reageer op Rudie
29 augustus 2019 | 12:33

anoniem

Wat flauw dit, ze hebben hem nu aangepast naar een wachtwoord. Dan gaat raden ook wat te lastig worden.

reageer op anoniem
28 augustus 2019 | 16:33

anoniem

Leuk zo’n webcam, vooral als ze steeds de code veranderen.
Het was vandaag 2706, wat wordt het morgen voor code.
Voor wie is dit nu eigenlijk neer gezet ?

reageer op anoniem
28 augustus 2019 | 16:45

Marco

die werkt nu al niet meer 🙂

reageer op Marco
28 augustus 2019 | 10:05

anoniem

En we hebben weer een nieuwe pincode: 2706

reageer op anoniem
25 augustus 2019 | 14:35

R. Kapitein

De nieuwe pincode is 4880

Er lijkt nu een youtube link achter te zitten (https://www.youtube.com/watch?v=3zCAL5r0zB0)

De stream zelf lijkt echter nog offline.

reageer op R. Kapitein
26 augustus 2019 | 19:04

anoniem

Je moet wel even een kwartje in de gleuf gooien.

Oftewel: Je moet dus niet alleen in Youtube kijken, maar je moet eerst door die pagina met het slotje. Daaronder staat een knop die je moet indrukken om de Youtube van data te voorzien. Als je daar op drukt, dan kan je 5 minuten kijken. Daarna moet je opnieuw op de knop drukken.

reageer op anoniem
26 augustus 2019 | 07:50

Marco

Hij doet het nu wel. wel de code hierboven gebruiken (4880)
Tijden zijn ook veranderd. is nu van 7 tot 19 uur.

zie wel dat sportlaan het nog niet doet.

reageer op Marco
25 augustus 2019 | 11:18

Rai

Even een PROJECT vraag: Weet iemand wat ze met die 42 BETONBLOKKEN gaan doen die rechts op de foto tussen de 2 BRUGGEN inliggen?

reageer op Rai
27 augustus 2019 | 16:51

Rai

@Danielle: Ja, dat dacht ik eerst ook. Had dit ook de grond in zien gaan bij Sportlaan. Maar bij Kronenburg hadden ze bij de bouw al een hele grote betonnen plaat vast aan het hoofd gegoten. En meteen ook in een driehoek. Dus begon te twijfelen. Dus dan zouden die betonplaaten daar weer voor komen te liggen. Ben benieuwd.

reageer op Rai
27 augustus 2019 | 14:59

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Rai: het zijn de stootplaten van de landhoofden voor de toekomstige ovatonde.

reageer op Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
23 augustus 2019 | 13:10

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

Update bekijken webcam:
@allen: wij werken aan een oplossing om toch live te kunnen streamen en hebben hiervoor een grotere mobiele databundel nodig. Dit gaat helaas niet zo snel als wij gehoopt hadden. Zodra het kan komen de camera’s weer in de lucht en laten we dit weten. We hadden dit graag ook anders gezien.

reageer op Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
24 augustus 2019 | 20:30

Marco

@Wendy: Wat ik al aangaf is dat kronenburg de meeste (leuke) werk al is gedaan. Nu is het afwerken enz. aan de beurt.

Zonnestein moet nog gegraven worden enz.

Wat ik leuk vind is om het vanaf het begin mee te maken.
En niet als alles al bijna is gedaan en dan ineens doet de webcam het weer. het is helaas pindakaas. daarom hoop ik dat de live stream zo snel mogelijk weer goed is.

En ik weet dat jullie je best doen om het in order te maken.
Het enigste wat wij kunnen doen is afwachten.

en jullie zijn niet verplicht om dit te doen. Jullie doen dit vrijwillig. Toch??

reageer op Marco
24 augustus 2019 | 18:53

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Marco: De werkzaamheden die gereed moesten zijn om de tram maandag weer te kunnen laten rijden zijn inderdaad zo goed als klaar, maar ook vanaf maandag moet er nog steeds heel veel gebeuren. Er zal zeker nog tot en met het eerste kwartaal 2020 gewerkt worden aan de ongelijkvloerse kruispunten Kronenburg en Zonnestein.

reageer op Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
24 augustus 2019 | 18:34

anoniem

@JMT. Ja, ik weet dat het voor ZIGGO klanten alleen is. Maar er zal toch wel iemand zijn bij de afdeling van Danielle die een ZIGGO abo heeft?

Kronenburg en Zonnestein zien er redelijk af uit, maar sprak 1 van de uitvoerders en die gaf aan dat er nog de nodige weken gewerkt moet worden. De tram gaat er ook voorlopig nog niet stoppen. Vandaar dat ze van de week weer halte Biesbosch aangelegd hebben. Tram rijd dus gewoon door staton en boven kan je alleen maar met snelverkeer over het viaduct. Fietsen en voetgangers moeten ook weer via Biesbosch.

reageer op anoniem
24 augustus 2019 | 17:28

Marco

@anoniem: Denk niet dat we de nieuwe code krijgen omdat het nog steeds niet loopt zoals het hoort.

@Danielle schreef: Zodra het kan komen de camera’s weer in de lucht en laten we dit weten.

Sportlaan moet ook nog best veel gebeuren. hoop dat het dan wel goed werkt. Voor kronenburg heeft het niet zo veel haast meer. zijn toch bijna klaar :-).

reageer op Marco
24 augustus 2019 | 14:07

anoniem

heb je de nieuwe code. daar vraagt hij steeds om

reageer op anoniem
24 augustus 2019 | 10:20

JMT

@anoniem, voor zover ik weet is dit alleen mogelijk voor Ziggo-klanten, niet voor het uberbrede publiek van -iedereen-, dus niet-ziggo-klanten kunnen niet inloggen op het wifi-netwerk van Ziggo..

reageer op JMT
24 augustus 2019 | 02:18

anoniem

De Kronenburg Camera staat vlak voor een flat waarin genoeg ZIGGO klanten zitten. Hier kan je eenvoudig gebruik van maken, omdat ZIGGO WIFI toegang heeft voor iedereen met WIFI. Dan heb je helemaal geen 4G meer nodig en kan je onbeperkt streamen.

reageer op anoniem
23 augustus 2019 | 08:29

anoniem

Ik had toch eigenlijk inmiddels wel iets van een update verwacht van Daniele. Dus gaat de webcam nog actief worden? Of moeten we nu maar gewoon zelf het bouwterrein gaan oplopen om het van dichtbij te bekijken?

reageer op anoniem
21 augustus 2019 | 14:11

anoniem

Het is nu 21 augustus en de webcam werkt nog steeds niet.
Of is de code weer veranderd

reageer op anoniem
22 augustus 2019 | 08:09

peter

Code is blijkbaar verandert.

reageer op peter
21 augustus 2019 | 12:53

Marco

Jammer nog steeds niks.

Apart eigenlijk.
Webcam.nl levert volgens mij de beelden en volgens mij is dat een professionele bedrijf die meerdere projecten heeft lopen. En dit wilt maar niet lukken.

@Anoniem: ze zullen daar vast wel WiFi hebben en anders ff via een WiFi repeater of hoe het ook mag heten.

reageer op Marco
19 augustus 2019 | 19:54

anoniem

Ik had dus gehoopt dat vandaag dan weer op die uren zoals aangegeven gewoon beschikbaar zou zijn. Maar het slot heeft er de hele dag opgestaan. Dus ook niet echt fijn dat eerst de verbinding van het weekend eruit gehaald werd met de melding dat het maandag er dan zou zijn op een paar uur, maar vervolgens is het maandag en was er helemaal niets beschikbaar op die uren.

@Daniele: Je schrijft dat het niet goed functioneerde, maar het werkte juist prima. Ik denk dat er te veel naar gekeken werd en dat er van te voren bedacht was dat er misschien een paar mensen even 5 minuten per dag zouden kijken. Als dan plots er veel gekeken gaat worden, dan zal die verbinding continu aan blijven. Dus dan kan het een dure oplossing zijn om het over 4G te doen. Dus misschien de LAN verbinding gebruiken van de UITVOERDER die in de bouwkeet zit? Neem aan dat die wel een vaste verbinding geregeld hebben? De trap staat er vlak naast. De stroomkabel van de camera loopt ook al naar die keet.

reageer op anoniem
19 augustus 2019 | 10:32

Marco

@Danielle schreef:

@allen: de afgelopen dagen hebben we aan de vele reacties gemerkt dat jullie graag naar de webcams kijken. Zoals eerder toegelicht hebben wij bij het beschikbaar stellen van de beelden van de webcams te maken met uitdagingen. De laatste dagen functioneert het uitzenden van de beelden niet zoals we dat graag willen. We werken aan een oplossing hiervoor.

of te wel: ze zijn er mee bezig.
Volgens mij loopt het nu via mobiele data-abonnementen. 4G zal dat wel zijn.
als er dan zo veel mensen kijken dan loopt het denk ik zeker voor geen meter.

reageer op Marco
19 augustus 2019 | 11:12

anoniem

Misschien wil er wel iemand zijn wifi hiervoor beschikbaar stellen die in de flat woont direct aan het kruispunt kronenburg en/of sportlaan. misschien geeft dit een betrouwbaardere verbinding.

reageer op anoniem
19 augustus 2019 | 10:23

anoniem

Met of zonder code werkt er niks. Code die eerst wel werkte maar nu niet meer. Eerst was alles openbaar maar nu zit er dan een tijd slot op?. Maar het heeft nog geen ene keer gewerkt. Openbaar is zonder code kijken.

reageer op anoniem
19 augustus 2019 | 09:17

NC Jansen

wat is de code want die was 1185 maar werkt niet meer,en waarom een code op een camera voor iedereen openbaar

reageer op NC Jansen
18 augustus 2019 | 17:03

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

Update: bekijken webcams
@allen: de afgelopen dagen hebben we aan de vele reacties gemerkt dat jullie graag naar de webcams kijken. Zoals eerder toegelicht hebben wij bij het beschikbaar stellen van de beelden van de webcams te maken met uitdagingen. De laatste dagen functioneert het uitzenden van de beelden niet zoals we dat graag willen. We werken aan een oplossing hiervoor.

reageer op Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
19 augustus 2019 | 03:45

T.

Duh? Wij Amstelveners zijn maar wat al te graag benieuwd naar de voortgang en willen dus niet telkens met waardeloze een-uurs-fotootjes afgescheept worden, nu heeft het heel eventjes online gestaan maar al snel weer offline gehaald, betalen wij hier met onze belastingcentjes aan mee?! ’t Is gewoon waardeloos en er zijn heus wel betere mogelijkheden voor, zie bijv de webcam vd zuidas etc… Nu nog maar een kleine week en de grootste werkzaamheden zijn alweer gedaan voordat er ook maar enig moment ‘live’ meegekeken kon worden…. Desalniettemin petje af voor de harde werkers!

reageer op T.
18 augustus 2019 | 17:51

Marco

Die vermoede had ik al.
Een webcam wat voor de publiek is dan daar een code en tijd op zetten??.
Bedankt voor de toelichting.

reageer op Marco
18 augustus 2019 | 13:41

Marco

Gaat allemaal maar snel. nog ff, dan zie je de trams voorbij sjezen

reageer op Marco
18 augustus 2019 | 13:26

peter

Is de code weer verandert?. Was 1185

reageer op peter
18 augustus 2019 | 12:11

anoniem

Dit is een beetje als naar een televisieserie kijken en dan in eens voor de laatste aflevering het achter een decoder plaatsen. Mis je precies het spannendste deel. Ben benieuwd vanaf wanneer er nu verkeer over het viaduct mag.

reageer op anoniem
18 augustus 2019 | 11:45

anoniem

nu werkt die code ook niet meer. pfffff

reageer op anoniem
18 augustus 2019 | 10:56

anoniem

Dit slaat nu helemaal nergens op je kan bepaalde tijden kijken. het is verdomme al bijna af. Nou dit is prutswerk van de bovenste plank.

reageer op anoniem
18 augustus 2019 | 00:39

Wim Brink

Als ik een webcam wil bekijken wordt er om een code gevraagd.

reageer op Wim Brink
18 augustus 2019 | 10:38

Marco

@Danielle: weet jij of dit zo blijft dat die maar voor een paar uur beschikbaar is om te kijken?.

reageer op Marco
18 augustus 2019 | 10:17

anoniem

Iemand heeft in eens verzonnen dat de camera alleen nog op WERKDAGEN gebruikt kan worden en dan ook alleen nog van 10 tot 12 en van 16 tot 18 uur. Kan dan iemand even zorgen dat er ook niet gewerkt wordt op de andere uren?????

Ze zijn nu aan het alfateren bij Kronenburg en er is dus helemaal geen wegcam meer. Alleen die foto’s ieder uur. Erg vreemd besluit.

reageer op anoniem
18 augustus 2019 | 09:22

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Wim: De code voor de webcam is 1185 (voor zolang er nog een code op zit). We streamen nu via YouTube dus het werkt nu ook op andere browsers dan Chrome en een plug in is niet meer nodig.

reageer op Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
17 augustus 2019 | 18:44

anoniem

dit is echt belachelijk. sorry. denk dat ik niet meer ga kijken. kom net thuis van me werk. en denk ga even kijken wat ze gedaan hebben. kan ik dus niet meer kijken want de camera is niet actief. je mag op bepaalde tijden kijken. sorry het is toch al bijna af. ik ga niet meer kijken

reageer op anoniem
17 augustus 2019 | 16:11

Marco

yess Live again oo ze hebben weekend 🙂

reageer op Marco
19 augustus 2019 | 10:20

anoniem

Werkt helemaal niks man

reageer op anoniem
17 augustus 2019 | 14:31

Ron

Ja het is een lachertje, nou zo hoeft het ook niet.

reageer op Ron
17 augustus 2019 | 13:10

anoniem

Wat is dat nou weer voor flauwekul!!!! In eens mag je alleen nog op WERKDAGEN van 10 tot 12 en van 16 to 18 kijken? En in het WEEKEND dan? Ze zijn nu juist druk bezig met het VIADUCT. Graag ASAP die CAM weer normaal beschikbaar!!!!!

reageer op anoniem
17 augustus 2019 | 11:20

anoniem

Nou, het werkt met Youtube. Maar dan moet je wel via die webpagina van webcam.nl blijven kijken, anders zie je die START knop dus niet. Niet handig gebouwd. Zou fijner zijn als de stream gewoon altijd actief bleef. Dus als er maar genoeg mensen op die START knop blijven drukken, dan kan ik op m’n TV de hele dag blijven kijken. De code is trouwens 1185. Staat ook al verderop in de berichten.

reageer op anoniem
17 augustus 2019 | 09:41

Ron

Als het werkt dan zijn de werkzaamheden klaar. nu hoeft het ook niet meer,

reageer op Ron
17 augustus 2019 | 10:12

Harold Topper

@Ron: De webcam bij Kronenburg staat sinds gisteravond weer in de juiste positie.

reageer op Harold Topper
16 augustus 2019 | 10:49

Arjen V

wat is de code van de webcams zie aleen een cilinderslot

reageer op Arjen V
17 augustus 2019 | 11:03

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

Net weer even getest, maar de live streams doen het nog steeds. Lees vooral ook de instructie die onder het YouTube beeld staat “Bekijk deze live…t/m …indien nodig.” En de code is 1185.

reageer op Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
16 augustus 2019 | 19:34

anoniem

Inmiddels is de code niet meer bruikbaar. Je komt wel op de pagina, maar beeld gaat het niet meer geven. Migratie naar Youtube is aan de gang. Zag net al beeld van Sportlaan. ALleen geen idee waarom het pas officieel actief gaat worden vanaf 08.00 op zaterdag.

Kroneburg camera is wel zojuist alsnog in de juiste richting weer gezet. Weet iemand of ze nu al heel snel gaan asfalteren? Want ze hebben toch niet voor niets vandaag de boel helemaal schoon gemaakt?

reageer op anoniem
16 augustus 2019 | 14:27

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Marco en Arjen V: De webcams zijn er juist voor het publiek, dus hierbij de code: 1185 (voor zolang er nog een code op zit). We streamen nu via YouTube dus het werkt nu ook op andere browsers dan Chrome en een plug in is niet meer nodig.

reageer op Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
16 augustus 2019 | 11:15

Marco

Denk niet dat de code voor ons bestemd is 🙂

reageer op Marco
16 augustus 2019 | 10:23

Martijn Roos

Kunnen jullie de webcam door draaien naar het zuiden, heb je ook zicht op Zonnestein.

reageer op Martijn Roos
16 augustus 2019 | 14:11

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Martijn Roos: We willen een timelapse maken van de beelden en dat gaat het beste als de camera gedurende de werkzaamheden in dezelfde positie blijft staan. Helaas is er gister en ook vandaag weer iets tegen de camera aangekomen waardoor deze verdraaid is. Dat wordt uiterlijk maandagochtend weer hersteld.

reageer op Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
16 augustus 2019 | 09:17

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

Update webcam Kronenburg: Sinds vanochtend is de webcam bij Kronenburg weer gedraaid. Het staat nu gericht op de trap. Begin volgende week zetten we de webcam in de juiste positie. Excuses voor het ongemak!

reageer op Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
16 augustus 2019 | 09:10

anoniem

de camera kronenburg is weer gedraaid

reageer op anoniem
15 augustus 2019 | 22:53

Marco

zal wel iets hebben gemist, maar moet een code intypen??

reageer op Marco
16 augustus 2019 | 08:11

rina

hij zou het vandaag weer gaan doen , hopen ze. heb die melding ook steeds. denk even afwachten

reageer op rina
15 augustus 2019 | 18:11

Ron

Wanneer doet de livecam het weer,

reageer op Ron
15 augustus 2019 | 20:47

rina

dank je wel

reageer op rina
15 augustus 2019 | 20:46

Ron

okee dank je wel

reageer op Ron
15 augustus 2019 | 20:26

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Ron en @Rina: dank voor de vraag. De oplossing via YouTube is bijna gereed. De verwachting is dat dit morgen gerealiseerd is.

reageer op Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
15 augustus 2019 | 18:13

rina

dat heb ik ook gevraagd , maar krijg er geen antwoord op

reageer op rina
15 augustus 2019 | 18:00

Eduard

Is nu weer op zijn plaats de cam kroneburg top

reageer op Eduard
15 augustus 2019 | 17:57

Eduard

Cam is verplaatst? Kroneburg zie nu zei kant van het spoor kruising van de weg.

reageer op Eduard
15 augustus 2019 | 17:37

anoniem

TOP, hij staat weer goed. Dank je wel. Hoef ik het zelf niet te gaan doen.

reageer op anoniem
15 augustus 2019 | 17:52

rina

bij mij echt niet hoor. kronenburg nog steeds naar de weg gericht, zal je toch moeten klimmen

reageer op rina
15 augustus 2019 | 17:43

anoniem

@anoniem, waar kijk jij nu? Bij mij doet de link het nog steeds niet. (404 – pagina niet gevonden).

reageer op anoniem
15 augustus 2019 | 17:05

anoniem

Kunnen jullie de KLOK van deze CHAT ook op tijd zetten? Loopt 2 uur achter. Het is nu namelijk 17:05.

reageer op anoniem
15 augustus 2019 | 16:55

anoniem

Had hier een paar uur geleden al over gebeld, maar camera staat nog steeds in de verkeerde richting. ALs deze niet voor einde dag weer in de juiste richting staat, dan doe ik het zelf wel.

reageer op anoniem
15 augustus 2019 | 17:01

rina

oke dan anoniem. hihi goed plan

reageer op rina
15 augustus 2019 | 16:21

anoniem

Welke techneut heeft aan de camera gezeten bij kronenburg,,is het mogelijk deze ietsje naar rechts te draaien zodat de bouwplaats te bekijken is

reageer op anoniem
13 augustus 2019 | 17:17

Martijn Roos

@Ron. Geen paniek. tussen 23;50u en 07:54u is er niet elk uur een nieuwe foto update van de webcam. Daar er in de nacht niet gewerkt wordt. Dat begint dan weer om 07:54u zo elk uur tot 23:51u. Dan weet je dat. Je mist niets.

reageer op Martijn Roos
13 augustus 2019 | 07:17

Ron

Iedere uur foto`s doet het ook niet meer, de laatste is van
12-8 23:51 uur
echt jammer dit

reageer op Ron
13 augustus 2019 | 11:39

Ron

Top, het werkt weer bedankt, nu nog de livestream.

reageer op Ron
13 augustus 2019 | 09:16

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Ron: dank voor de melding. Ik heb het net bekeken en de laatste update nu is van 13-8 rond 9 uur. Als het goed is, werkt het weer.

reageer op Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
10 augustus 2019 | 10:36

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

Update niet werken webcam via Google Chrome/ VXG plug-in: door een nieuwe Chrome versie werkt de VXG plug-in niet meer. We werken aan een oplossing via YouTube. De verwachting is dat dit eind volgende week gerealiseerd is. We houden u op de hoogte van de vorderingen. Tot die tijd kunt u de foto’s per uur bekijken.

reageer op Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
14 augustus 2019 | 15:12

rina

@danielle opdam heb je al enig idee hoe het gaat met de live cam. zou erg leuk zijn

reageer op rina
14 augustus 2019 | 07:52

Arie

Als dat bedrijf van die camera een beetje positieve reclame wilt maken kunnen ze toch even die Youtube live link aanzetten, kleine moeite voor ze….

reageer op Arie
12 augustus 2019 | 10:49

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@JMT: Het is wel de bedoeling dat er een live-streaming-cam is.

reageer op Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
11 augustus 2019 | 13:30

JMT

Dat betekent dan wél een live-streaming-cam? 😉 Zou heel fijn zijn ja, ook al lopen de grootste werkzaamheden (bij Kronenburg dan) dan alweer bijna op z’n eind… Gelukkig hebben we de locatie bij Sportlaan nog, waar nog een hele hoop moet gebeuren 😉

reageer op JMT
10 augustus 2019 | 11:47

rina

dank je wel danielle opdam. super.

reageer op rina
10 augustus 2019 | 09:40

Ron

Webcams doen het niet meer, krijg dezelfde melding als rina, heb hem ook verwijderd de plugin en opnieuw geinstalleerd maar werkt niet.
hoop dat jullie hier even naar willen kijken

reageer op Ron
10 augustus 2019 | 09:29

Marco

webcams doen het niet 🙁

reageer op Marco
1 augustus 2019 | 00:07

Klaas

Is er ook ergens een ‘time-lapse’ waarin je de gemaakte beelden achter elkaar ziet zodat je de werkzaamheden versneld afgespeeld ziet worden? Zo nee, misschien een idee? Nu zie je alleen een stilstaand beeld, en kun je (voor zover ik kan vinden) niet naar de oudere beelden terug.

reageer op Klaas
1 augustus 2019 | 09:58

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Klaas: Zit in de pijplijn :-). Om privacy redenen zijn de opgeslagen beelden die per uur worden gemaakt niet openbaar beschikbaar.

reageer op Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
30 juli 2019 | 16:32

Martijn Roos

Graag hier aandacht aan geven Harold Topper. Je ziet dus dat dit niet de juiste installatie methode is , de beide webcams wat ik zo terug lees van andere vaste volgers. Dat geld ook voor mij zelf trouwens.

reageer op Martijn Roos
30 juli 2019 | 17:41

Martijn Roos

@Harold, Ik begrijp het helemaal. Ik kan ook autoritair reageren.. Maar het is goed bedoelt natuurlijk. Heb zojuist nogmaals er naar gekeken. Echter mijn pc ondersteunt deze installatie niet. Volgende week zal ik de hulp van mijn zwager inschakelen, wie weet lukt het dan alsnog. Ik sla elke dag de nieuwe foto’s op. Daar zie je ook de verdere vorderingen het werk op de locatie’s Kronenburg en Sportlaan..

reageer op Martijn Roos
30 juli 2019 | 17:26

Harold Topper |

@Martijn: Onze bouwlocaties brengen helaas uitdagingen met zich mee ten aanzien van de webcams. Hierdoor hebben we de webcams via mobiele dataverbindingen moeten aansluiten in plaats van via een vaste lijn. Dit geeft dit helaas de beperking dat ze alleen via Chrome en de VXG plugin zijn te bekijken. Ondanks deze beperkingen hebben we er toch voor gekozen om te communiceren dat de webcams live zijn.

Voor de VXG plugin hoeft niet betaald te worden. Deze plugin kan geïnstalleerd worden via de Chrome web store: https://chrome.google.com/webstore/detail/vxg-media-player/hncknjnnbahamgpjoafdebabmoamcnni?hl=en

Klik vervolgens op de blauwe knop “Add to chrome”. Klik vervolgens in de pop-up die dan verschijnt op “app toevoegen”. Na deze twee stappen zijn de webcams te benaderen via de adressen in bovenstaand artikel.

reageer op Harold Topper |
30 juli 2019 | 11:48

anoniem

het crasht mijn browser als ik het wil spelen!!!

reageer op anoniem
30 juli 2019 | 11:45

anoniem

het werkt niet, de vxg plugin moet ik voor betalen en op chrome hetzelfde!

reageer op anoniem
29 juli 2019 | 18:07

anoniem

“De live webcams zijn alleen te bekijken met de internetbrowser Google Chrome én met de VXG media player plug-in (die zult u waarschijnlijk nog moeten installeren)”

Jullie mogen je anno nu wel iets meer gaan inzetten voor oplossingen die gewoon universeel werken. Niet iedereen zit op die meuk van Google te wachten. Het lijkt wel alsof we terug gaan naar het Internet Explorer-tijdperk zo.

reageer op anoniem
30 juli 2019 | 11:26

Hans

Inderdaad, dit komt nogal amateuristisch en ouderwets over. Kijk eens naar de Zuidas, daar is de webcam gewoon 24 uur per dag te bekijken, zonder plug-in. Voor de webcam van de Amstelveenlijn moet je erg veel doen om slecht 5 minuten te mogen kijken. Waardeloos dus.

reageer op Hans
29 juli 2019 | 16:42

Gefrustreerde buurtbewoner

Kan er een keer wel iets goed gaan??

reageer op Gefrustreerde buurtbewoner
29 juli 2019 | 19:43

tomiee

jaaa dat kan zeker! Dan moet je meekijken

reageer op tomiee
27 juli 2019 | 09:29

Martijn Roos

Zal misschien ook leuk zijn een webcam te installeren op Zonnestein. Dan gericht op het Zuiden.

reageer op Martijn Roos
29 juli 2019 | 12:30

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Martijn Roos: Hebben we ook overwogen maar niet gedaan omwille van de kosten.

reageer op Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
26 juli 2019 | 21:21

Ard

Gaaf dit een live feed van de bouwplaats! Echter werkt het niet vanaf de iPad ( wat ik snap als het nu alleen via Google gaat ) . Denken jullie dat het in een later stadium wel via iOS te zien zal zijn? Dank en groet, Ard

reageer op Ard
29 juli 2019 | 12:35

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Ard: Dat is inderdaad wel de bedoeling.

reageer op Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
26 juli 2019 | 00:14

Martijn Roos

Graag direct, zonder plugin installeren . Zoals hier staat beschreven.

Afhankelijk van de hoeveelheid data die wordt gebruikt kijken we of we de webcams continue kunnen laten streamen op alle browsers en zonder plug-in.