Home Over het project Werkzaamheden en planning Archief & Zoeken Contact English 日本語
Foto bij
vrijdag 18 oktober 2019

Werk gaat onverminderd verder!

Danielle Opdam

Met al die herfst regenbuien is het van groot belang dat het hemelwater in de bakken bij Kronenburg, Zonnestein en Sportlaan goed weg loopt. Hiervoor heeft VITAL bij Kronenburg alvast waterputten gemaakt. Bij Sportlaan is gestart met het ontgraven van de bouwkuip.

In het zuiden van Amstelveen is VITAL aan het werk met de nieuwe halte bij Brink, het aanleggen van de grasbaan bij Middenhoven, het trekken van kabels en leidingen bij Westwijk en het gereed maken van het terrein voor de bouw van het opstelterrein. Kijkt u met ons mee!

Foto bij
Het maken van de waterputten bij Kronenburg is een precies werkje.
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
Alle waterputten zijn aangelegd. Fundering voor de weg bij Kronenburg is ook bijna klaar.
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
Op naar het diepste punt bij Sportlaan.
Foto bij
De lift en het hek bij halte Meent zijn er al, nu de groene trambaan met gras nog.
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
In de wijk Middenhoven wordt een groene trambaan met gras aangelegd. Deze trambaan wordt goed vastgezet met beton.
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
De nieuwe halte Brink is bijna gereed!
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
Bij Westwijk worden kabels en leidingen voor onder andere station systemen en verkeerslichten gelegd.
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
Het terrein wordt gereed gemaakt voor de bouw van het opstelterrein.
Foto: Gé Dubbelman

Heeft u vragen? Stel ze hier.

4 november 2019 | 11:12

Jan Achten

Bij de verdiepte haltes, komen er poortjes ter hoogte van het maaiveld? Anders zou ik ’s avonds liever niet op die perrons zijn!

reageer op Jan Achten
4 november 2019 | 11:26

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Jan Achten: Er komen geen OV-chipkaartpoortjes want in- en uitchecken gebeurt in de tram.

reageer op Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
1 november 2019 | 18:30

Thom

Wat voor maatregelen zijn er in de onderdoorgangen bij Kronenburg, Zonnestein en Sportlaan genomen zodat auto’s niet op de trambaan terecht kunnen komen bij een calamiteit.

reageer op Thom
4 november 2019 | 11:39

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Thom: Ter hoogte van de perrons van de verdiepte haltes komt tussen de trambaan en de weg een stalen hekwerk. Dit is nu al te zien bij Kronenburg en Zonnestein.

reageer op Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
1 november 2019 | 12:36

Ton van SChaick

wat er met de grond vanuit de verschillende onderdoorgangen gedaan? is deze grond FPAS vrij?

reageer op Ton van SChaick
11 november 2019 | 11:05

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Ton: de grond gaat in eerste instantie naar de werkterreinen van VITAL. Daarna wordt het opgehaald door een gespecialiseerd bedrijf, en vervolgens op diverse locaties verspreid. Wanneer er sprake is van grond met PFAS handelt VITAL conform de geldende wet- en regelgeving.

reageer op Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
22 oktober 2019 | 15:38

n-evo

Aan het projectbureau: wordt er nog nagedacht over een plan B als het nieuwe tramstation niet of met aanzienlijke vertraging gerealiseerd kan worden dankzij de problematiek rondom het Zuidasdok? Handhaving van tramhalte Parnassusweg bijvoorbeeld.

reageer op n-evo
28 oktober 2019 | 16:57

n-evo

Bedankt voor het antwoord. Goed om te lezen dat jullie het in de gaten houden.

reageer op n-evo
24 oktober 2019 | 13:58

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Ingrid: Dat is inderdaad het antwoord zoals we dat tot op heden gecommuniceerd hebben. Inmiddels is er wel een onderzoek opgestart, zie mijn reactie aan n-evo.

reageer op Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
24 oktober 2019 | 13:56

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@n-evo: De huidige onzekerheid over wanneer het tramstation aan de Arnold Schönberglaan opgeleverd zal worden is voor de Vervoerregio Amsterdam aanleiding om samen met de belanghebbenden in dat gebied een onderzoek te starten naar maatregelen om een robuuste en hoogwaardige aanlanding van de Amstelveenlijn te kunnen waarborgen op Station Amsterdam Zuid. Robuustheid voor meer betrouwbaarheid en voorspelbaarheid van de dienstregelingen van trams 5 en 25 en hoogwaardig qua toegankelijkheid, overstap en oversteekbaarheid van het gebied. Ook zal het onderzoek zich richten op de doorstroming van het OV (bus en tram) in dat gebied in relatie tot de andere verkeerstromen en activiteiten.

reageer op Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
24 oktober 2019 | 09:50

ingrid

volgens de site van de Amstelveen blijft de begin en eindhalte van lijn 25 de Strawinskylaan zolang het Zuidasdok nog niet klaar is en dat zal nog wel een paar jaar duren

reageer op ingrid
24 oktober 2019 | 07:58

ingrid

volgens mij en info op deze site blijft zolang bij station Zuid nog niet alles klaar is door vertraging van de ombouw het begin en eindstation daar bij de Strawinksylaan

reageer op ingrid
20 oktober 2019 | 14:23

anoniem

How long is expected to take the journey from Amsterdam-Zuid to Westwijk through the renewed lijn?

reageer op anoniem
21 oktober 2019 | 17:49

Michael

Unless you happen to live near one (or two, Gondel and Marne) of the stops that were removed. Then the potential time savings are more than offset by the extra walking time (in the rain).

reageer op Michael
21 oktober 2019 | 08:33

n-evo

According to the link below the new line will shave 3 minutes off your travel time: 20 minutes from Station Zuid to Westwijk compared to 23 minutes before.

https://amstelveenlijn.nl/nieuws/2015/twee-tramlijnen-in-2020/

reageer op n-evo
Wil u dit artikel delen?