Werkzaamheden zuidelijke haltes t/m april 2020
De ruwbouw van de haltes Meent, Brink, Poortwachter, Sacharovlaan en Westwijk is gereed. Zo zijn de nieuwe perrons zichtbaar en staan er op diverse haltes ook al nieuwe abri’s. De afbouw van de haltes, zoals het plaatsen van kaartverkoopautomaten, camera’s, SOS-zuilen en dergelijke, hebben we echter verschoven naar voorjaar 2020 vanwege het risico op vandalisme. De planning is nu dat deze haltes in april 2020 gereed zijn. Dit is ruim op tijd voor de start van de test- en oefenperiode later in 2020. Ook halte Ouderkerkerlaan is naar verwachting in april 2020 gereed. De planning van deze halte is naar achteren verschoven vanwege de start van het project Aanpassing Knooppunt Ouderkerkerlaan (in verband met verbreding A9).
Zomer 2020 is het opstelterrein klaar
De werkzaamheden die op de locatie van het opstelterrein nog op stapel staan zijn onder andere de definitieve inrichting van het terrein met 26 opstelplekken voor de trams en een dienstgebouw voor het GVB-personeel, het doortrekken van het spoor vanaf halte Westwijk en het aanleggen van een overweg op de J.C. van Hattumweg. Naar verwachting is het opstelterrein in de zomer van 2020 gereed.
Kruispunt Sportlaan halverwege 2020 open
Bij de Sportlaan is de verdiepte bak inmiddels goed zichtbaar en zijn de eerste werkzaamheden voor de betonfundering gestart. Het duurde helaas langer voordat VITAL met het afgraven van de bak kon beginnen. Dit kwam omdat het erg lastig was om voldoende retourbemalingsbronnen ingericht te krijgen. En zelfs nu er voldoende retourbemalingsbronnen waren voor de graafwerkzaamheden bleek het in de praktijk niet genoeg om de waterkelder, die nog bijna 5 meter dieper ligt, droog te krijgen. De waterkelder wordt nu met behulp van damwanden en onderwaterbeton aangelegd. Ook moeten er nog extra funderingsankers in de bak worden aangebracht. Al met al zorgt dit ervoor dat het ongelijkvloerse kruispunt van de Sportlaan in juli 2020 open gaat voor het verkeer.
Rachida
WANNEER gaat de amstelveenlijn eindelijk rijden
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Rachida: De Amstelveenlijn (lijn 25) gaat op zondag 13 december rijden.
Schrijf een reactieJ. van der Eerden
De kaart kon ik niet downloaden.
Schrijf een reactieWaarom rijdt de tram straks alleen maar het stukje naar station Zuid en niet naar de stad?
anoniem
Het had mooi geweest als lijn 25 door had gereden via de Beethovenstraat, Roelof Hartplein en vanaf daar de route met lijn 24 te volgen naar het Centraal station. Nog mooier zou zijn: Beethovenstraat, Stadionweg, Diepenbrockstraat, Wielingenstraat, Scheldeplein, Europaplein, Rooseveltlaan, Rijnstraat. Vanaf daar de oude lijn 25 in ere herstellen. Die laatste optie is al eens officieel besproken al dan richting het Amstelstation. Wel zouden enkele trams het dan moeten waarmaken omdat gekoppelde trams niet geschikt zijn in de stad.
Schrijf een reactieanoniem
mooi zou zijn lijn 5 naar centraal (zoals deze vroeger reed) en lijn 25 naar amstel (als hoogwaardige tram naar amstel en eventueel perrons verlengen voor gekoppelde tram). zo zou de metro 51 die er nu rijd ontlast worden en hoeven er minder metro’s over de oostlijn te rijden (was een van de redenen dat m51 weg moest).
Deze twee dingen gaan helaas niet gebeuren. het is de bedoeling dat als je naar centraal gaat je de 3 miljard dure noord/zuidlijn pakt. Tram 25 naar amstel via de bestaande infrastructuur zou nu nog heel vertragend werken. Om deze hoogwaardig te maken (en geschikt voor gekkopelde trams) gaat waarschijnlijk best wat geld kosten
Schrijf een reactieanoniem
Die optie had ook mooi geweest anoniem 00:43. Maar ja, helaas zwemmen in 3 miljard euro werd ze te veel! Vriendelijke groet, anoniem 19-06-2020 21:11.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@J. van der Eerden: Dank voor uw melding over de kaart. Daar ga ik naar laten kijken.
Schrijf een reactieStation Zuid wordt een soort tweede Amsterdam Centraal. Vanaf station Zuid is er geen snellere manier om naar CS te komen, dan met de Noord/Zuidlijn. Het verdwijnen van lijn 51 heeft ook te maken met verscherping van de tunnelwetgeving. Dit heeft tot gevolg dat in de tunnel tussen Amsterdam Centraal Station en Amstelstation minder metro’s mogen rijden. Hierdoor verbetert de veiligheid.
anoniem
We horen al 20 jaar dat Amsterdam Zuid een soort tweede CS zou worden. In werkelijkheid is dat dus nog helemaal niet zo. 2030 misschien nu alle discussies over de ondertunneling van de A10 opnieuw gevoerd moeten worden.
In de late avond en nacht rijdt er geen nachtbus, geen nachttrein, niks op station Zuid en is die gewoon dicht. Hoezo tweede CS?
De tunnelwetgeving is een GEZOCHT gelegenheidsargument van de politiek om een wil door te drukken. Immers twee metrolijnen zouden ook verdwijnen in de tunnel. Vandaag rijden lijn 51, 53 en 54 door de tunnel en de tunnelveiligheidswet is in werking getreden. Daar is dus niets verandert.
Schrijf een reactieanoniem
Met dit verhaal geheel eens!
Schrijf een reactieTim
Mag ik het nog een keer doen?
Schrijf een reactieMara
Wanneer ongeveer komt tram 25
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Mara: de planning is dat tram 25 in december 2020 gaat rijden.
Schrijf een reactieRick
Ik kan niet inzoomen op de foto’s en kaartjes van jullie website. Kunnen jullie de inzoom optie aan zetten?
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Rick: het klopt dat u niet in kunt zoomen op de foto’s en kaartjes. Onderaan het artikel bij documenten kunt u klikken op de tijdlijn en kaart met planning.
Schrijf een reactieRon
Deze doen het niet.
Schrijf een reactieWendy van der Meulen
@Ron: Ze doen het weer.
Schrijf een reactieRick Batelaan
Waar vind ik tekeningen van de toekomstige haltes met kruispunten en viaducten? Dus de eind situatie.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Rick: Op de website onder beeldkwaliteitsplan vindt u de impressies van de toekomstige haltes met kruispunten, zie link: https://amstelveenlijn.nl/nieuws/2017/beeldkwaliteitsplan-amstelveenlijn-deel-2-haltes/
Schrijf een reactieanoniem
Wat gaat de snelheidslimiet worden op de Beneluxbaan tussen de oude halte Marne en de vernieuwde halte Sportlaan? Nu er bij de kruising met de Sportlaan geen gelijkvloerse kruising meer is en de onderdoorgang van de Beneluxbaan met de Sportlaan daar wel 4 baans blijft, hoop ik op 70km per uur. Dit was altijd al zo tussen de haltes Sportlaan en Amstelveen Centrum.
Vriendelijke groet en succes nog met het project!
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@anoniem: In de basis vinden er als gevolg van het project geen aanpassingen plaats aan de snelheidslimieten. Bij de Sportlaan is er wel sprake van een kleine verschuiving van de grens vanaf waar 70 km/u gereden wordt. De grens van 70 km/u geldt straks vanaf de plek waar u de bak uitkomt als u naar het noorden rijdt en tot aan de bak als u naar het zuiden rijdt. In de verdiepte bak is het 50 km/u.
Schrijf een reactieDaniël
Wat een ellende allemaal! Ik snap dat dat ellende brengt, maar wat ik niet begrijp is dat de verkeerssituatie bij Kronenburg helemaal is gewijzigd. Je moet er nu met een slinger omheen waar je vroeger gewoon rechtdoor reed. En is het niet handig om een pendelbus voor ouderen te laten rijden?
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Daniël: Het doorgaande verkeer op de Beneluxbaan rijdt sinds maandag 3 februari door de verdiepte bak van Kronenburg. Op straatniveau (maaiveld) blijft er een rijstrook voor het lokale verkeer. Meer informatie over het ombouwen van de verkeerssituaties bij Kronenburg en Zonnestein vindt u op onze website https://amstelveenlijn.nl/nieuws/2020/ombouwen-verkeerssituaties-kronenburg-en-zonnestein-also-english-info/. Als halte Biesbosch op 9 maart opgeheven wordt en halte Kronenburg opent komt er een tijdelijk pendelbusje bij Zonnestein. De precieze details worden momenteel uitgewerkt. Het wordt in ieder geval: een busje voor 8 personen, die dagelijks – waarschijnlijk van 9.00 tot 21.00 uur – zal rijden in de periode maandag 9 maart t/m zondag 3 mei tussen Zonnestein en winkelcentrum Kostverlorenhof. Een stop nabij halte Kronenburg wordt nog onderzocht.
Schrijf een reactieanoniem
Ik woon bij de Sportlaan en helaas zijn de meeste bomen daar weggehaald. Wij hebben nu echt een afschuwelijk uitzicht. Als er groen voor terugkomt zullen dat kleine boompjes zijn neem ik aan dus voor het oorspronkelijke zicht zijn wij neem ik aan weer 15 jaar verder?! ?.. Langs de A9 ook al het groen weggehaald..
Schrijf een reactieWendy van der Meulen
@Anoniem: De gemeente Amstelveen zal het groen weer naar Amstelveense maatstaven herstellen na de werkzaamheden. Wat precies het groenplan wordt is nog niet bekend, maar we zullen uw reactie aan hen doorgeven.
Schrijf een reactieanoniem
Dank voor uw reactie.. We gaan het zien
Schrijf een reactieDini
Geen vraag, er is wel een stuk of 6x zwaar vuurwerk afgaschoten onder de overgang, bij de Sportlaan.
Schrijf een reactieRai
Ik lees dat men 4 maanden nodig heeft om het personeel van GVB te trainen. Waarom moet dat zolang duren? Na de zomerwerkzaamheden ging LIJN 5 direct weer rijden. Hebben ze toch ook geen 4 maanden voor nodig gehad? Ze kunnen nu toch alvast beginnen met trainen op het stuk tussen ZUID en Stadshart. Zoveel anders zal het stuk tussen Stadshart en Westwijk niet worden. Kunnen ze 4 maanden eerder het project afsluiten.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Rai: In het nieuwe jaar besteden we in een artikel aandacht aan de testperiode (Opleiden, Trainen en Oefenen) van 4 maanden.
Schrijf een reactieDaan
Hallo. Krijgt de nieuwe overweg aan de J.C. van Hattumweg slagbomen? Alvast bedankt.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Daan: bij de nieuwe overweg J.C. van Hattumweg komen verkeerslichten. Er komen geen slagbomen.
Schrijf een reactieHans
Wanneer zijn deze heren aanspreekbaar.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Hans: Ik ga ervan uit dat u Jos en Rick bedoelt. Wat zou u aan ze willen vragen?
Schrijf een reactieClarien Uitzinger
Hoe komen de voetgangers in de toekomst bij de nieuwe tramhaltes Kronenburg en Zonnestein? Met een zebra poad en stoplichten of met een tunneltje?
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@clarien: Op het huidige maaiveldniveau komt een rotonde met een autorijbaan en fiets- en voetpaden. Er zijn dan geen verkeerslichten meer en voetgangers en fietsers hebben voorrang op het autoverkeer. Om bij de verdiepte liggende halte te komen kunt u gebruik maken van de trap of lift.
Schrijf een reactieanoniem
Beste Danielle en Wendy,
Op het ogenblik wordt er tussen de voormalige halte Gondel en de halte Poortwachter een trambaan heraangelegd in een geluid dempende grasbedding. Petje af voor deze techniek die daar voor wordt gebruikt. Wel is mijn vraag van waarom deze manier van aanleg niet is gebruikt nabij de eindhalte van lijn 5 in Amstelveen? Verder zie ik wel het nadeel van een grasbedding dat er gauw gebruik gemaakt zal worden voor honden en hun uitlaters daar van. Er worden dan wel omheiningen neer gezet. Toch zie ik het gaan gebeuren dat de toegang naar de grasbaan via de overwegen gaat voorkomen. Een kiezelbed is minder uitnodigend en slechter te belopen. Ook zal het zeker voor gaan komen dat mensen bij de halte Brink van het ene perron naar het ander perron gaan oversteken via de grasbaan. Dit gebeurd overigens al zeer geregeld bij het eindpunt van lijn 5 waar asfalt ligt. Bij het eindpunt van lijn 5 in Amstelveen begrijp ik overigens ook de veiligheidssituatie niet. Tussen de fietsenrekken bij de eindhalte en de trambaan daar staat geen afscheiding zoals bijvoorbeeld een hek. Elders is dat langs het gehele traject wel het geval. Kijk maar naar bijvoorbeeld de halte Sacharovlaan. Verder zijn er op de halte Amstelveen Stadshart (lijn 5) R-net bordjes waar te nemen. Lijn 5 gaat zoals bekend is niet behoren tot het R-net. Verder zie ik niemand van jullie reageren op de reactie over het verdwijnen van de halte Biesbos in maart 2020. Het winkelcentrum Kostverlorenhof wordt dan nog moeilijker te bereiken.
Graag ontvangen ik een veel andere mensen uitgebreid reacties hier over als dat kan?
Vriendelijke groet!
Schrijf een reactieanoniem
Ik zou me niet te druk maken over R-net en de toepassing daarvan. Het handboek met regels is namelijk een lange tijd geleden al uit het raam gegooid. Iedere regio doet z’n eigen ding terwijl dat nou net niet de bedoeling is. Er zijn gewoon neutrale grijze klokken beschikbaar voor halte Stadshart maar die zijn niet toegepast.
Schrijf een reactieanoniem
De situatie rond station Zuid is momenteel erg vervelend en vaak zelfs ronduit gevaarlijk. In de spits moeten grote aantallen mensen daar overstappen van metro naar tram 5/6 en andersom. Daarvoor moeten ze over veel te smalle perrons en trappen, over een meestal ondergelopen plein, en een drukke weg. Kan daar snel wat aan gedaan worden, voor er ongelukken gebeuren?
Schrijf een reactieanoniem
Inderdaad, gevaarlijke situatie bij Zuid. Een wonder dat er nog geen ongelukken zijn gebeurd. Wie verzint het om de rijbaan tussen de trap en het perron aan te leggen. Welmoed
Schrijf een reactieWendy van der Meulen
@Anoniem: We geven uw melding door aan de Vervoerregio Amsterdam. Zij zijn op dit moment bezig met een onderzoek naar maatregelen om een robuuste en hoogwaardige aanlanding van de Amstelveenlijn te kunnen waarborgen op Station Amsterdam Zuid i.v.m. de huidige onzekerheid over wanneer het nieuwe tramstation aan de Arnold Schönberglaan opgeleverd zal worden. Doorstroming en veiligheid horen daar ook bij.
Schrijf een reactieMartin
Blijft lijn 5 in gebruik na de ingebruikname van lijn 25 en behoudt lijn 5 eindbestemming Westergasfabriek? Krijgt lijn 5 dezelfde verlengde trams als bij lijn 25?
Schrijf een reactieWendy van der Meulen
@Martin: Tram 5 blijft (inclusief eindbestemming Westergasfabriek), ook als tram 25 in gebruik gaat. Tram 6 houdt dan wel op met rijden, want dat is een tijdelijke maatregel ter ondersteuning van tram 5 gedurende de werkzaamheden aan de Amstelveenlijn. Tram 5 gaat niet gekoppeld rijden, want de past niet op de route in de binnenstad van Amsterdam.
Schrijf een reactieTim Sekac
Allemaal leuk en aardig, maar dan nog wel even 2 vragen:
1. Waarom zetten ze niet bij alle andere overige gelijkvloerse kruisingen zoals bij de Boelelaan, A.J Ernststraat, Van Boshuizenstraat, Marne en in Westwijk nog slagbomen en belsignalen neer, om het 100% veilig te maken, zodat ongelukken tussen auto’s, fietsers, voetgangers en de tram volledig verleden tijd zijn?
2. Waarom beginnen jullie volgend jaar wel met het nieuwe opstelterrein naar de Legmeerpolder, maar niet gelijkertijd ook met het verlengen van de lijn naar Uithoorn? Want des te sneller dat klaar is, des te beter toch?!
Schrijf een reactieWendy van der Meulen
@Tim Sekac: Voor een tramlijn zijn wettelijke veiligheidseisen opgesteld en daar voldoet de nieuwe Amstelveenlijn straks aan. Standaard slagbomen en belsignalen bij elk kruispunten zijn daarbij geen vereiste. Standaard wordt er op een tram net als bij een bus ‘op zicht gereden’. De trambestuurder is daarmee verantwoordelijk voor de veiligheid. Overigens bij treinen waar wel slagbomen en belsignalen staan biedt zelfs dat geen 100% veiligheid. Wie per se over wil steken of niet op let kan alsnog iets overkomen. Dan de Uithoornlijn. Dat is een apart project met een eigen financiering, eigen aanbesteding en planning. Wettelijk mogen we niet zomaar even dit project ook door VITAL laten uitvoeren.
Schrijf een reactieanoniem
Wanneer worden de rails/wissels in de Beneluxbaan gelegd vanaf Stadshart richting Sportlaan? Zie ik niet in de werkplanning.
Schrijf een reactieWendy van der Meulen
@Anoniem: In de weekenden van 15 en 16 februari en 14 en 15 maart gaat VITAL daar met het spoor aan de slag.
Schrijf een reactieanoniem
Dank!
Schrijf een reactieMartijn Roos
De belangrijkste werkzaamheden zijn:
Weekend 1 en 2 febr 2020: Beneluxbaan in beide richtingen afgesloten tussen Kronenburg en Uilenstede. Lijn 55 ingekort tot Amstelveen busstation en niet naar Amsterdam Zuid. Extra hele weekend inzet tram 6. Nachtlijn N84 via Van Nijenrodeweg – Amstelveenseweg – Keizer Karelweg – Rembrandtlaan v.v.
15 t/m 23 febr 2020: Beneluxbaan één rijstrook per richting thv Kronenburg; 2 minuten extra rijtijd voor lijn 55
9 maart 2020: Openstelling Kronenburg voor tram en bus; definitieve sluiting Biesbosch voor tram en bus
Weekend 14 en 15 maart 2020: Trambaan Beneluxbaan volledig afgesloten. Tram 5 ingekort tot station Zuid en niet naar A’veen Stadshart. Inzet pendelbus 45 tussen Zuid en Amstelveen busstation v.v.
Weekend 4 en 5 april 2020: Beneluxbaan in beide richtingen afgesloten tussen Zonnestein en Oranjebaan. Lijn 55 ingekort tot Amstelveen busstation en niet naar Amsterdam Zuid. Extra hele weekend inzet tram 6. Nachtlijn N84 via Zonnestein – Van Heuven Goedhartlaan v.v.
25 april t/m 3 mei 2020: Beneluxbaan één rijstrook per richting thv Zonnestein; 2 minuten extra rijtijd voor lijn 55
4 mei 2020: Openstelling Zonnestein
Weekend 25 en 26 juli 2020: Trambaan Beneluxbaan volledig afgesloten. Tram 5 ingekort tot station Zuid en niet naar A’veen Stadshart. Inzet pendelbus 45 tussen Zuid en Amstelveen busstation v.v.
Schrijf een reactieWendy van der Meulen
@Martijn Roos: Jouw informatie komt van intern GVB en is bedoeld voor de voorbereiding van de verdere reizigerscommunicatie in 2020. Dit is nog niet het complete overzicht met wat het betekent voor het verkeer, de omgeving en de OV-reiziger. Vanuit het project zijn wij bezig met het uitwerken van het volledige verhaal. Begin januari communiceren we hierover en op 23 januari staat er een inloopavond gepland.
Schrijf een reactieMartijn Roos
Misschien nog nuttige aanvullende info:
De belangrijkste werkzaamheden zijn:
Weekend 1 en 2 febr 2020: Beneluxbaan in beide richtingen afgesloten tussen Kronenburg en Uilenstede. Lijn 55 ingekort tot Amstelveen busstation en niet naar Amsterdam Zuid. Extra hele weekend inzet tram 6. Nachtlijn N84 via Van Nijenrodeweg – Amstelveenseweg – Keizer Karelweg – Rembrandtlaan v.v.
15 t/m 23 febr 2020: Beneluxbaan één rijstrook per richting thv Kronenburg; 2 minuten extra rijtijd voor lijn 55
9 maart 2020: Openstelling Kronenburg voor tram en bus; definitieve sluiting Biesbosch voor tram en bus
Weekend 14 en 15 maart 2020: Trambaan Beneluxbaan volledig afgesloten. Tram 5 ingekort tot station Zuid en niet naar A’veen Stadshart. Inzet pendelbus 45 tussen Zuid en Amstelveen busstation v.v.
Weekend 4 en 5 april 2020: Beneluxbaan in beide richtingen afgesloten tussen Zonnestein en Oranjebaan. Lijn 55 ingekort tot Amstelveen busstation en niet naar Amsterdam Zuid. Extra hele weekend inzet tram 6. Nachtlijn N84 via Zonnestein – Van Heuven Goedhartlaan v.v.
25 april t/m 3 mei 2020: Beneluxbaan één rijstrook per richting thv Zonnestein; 2 minuten extra rijtijd voor lijn 55
4 mei 2020: Openstelling Zonnestein
Weekend 25 en 26 juli 2020: Trambaan Beneluxbaan volledig afgesloten. Tram 5 ingekort tot station Zuid en niet naar A’veen Stadshart. Inzet pendelbus 45 tussen Zuid en Amstelveen busstation v.v.
Schrijf een reactieXxandr Kaspers
Naar aanleiding van onderstaande planning vraag ik mij af hoe bezoekers in deze periode van twee maanden makkelijk bij Winkelcentrum Kostverlorenhof kunnen komen als halte Biesbosch opgeheven wordt voordat halte Zonnestein klaar is.
Schrijf een reactieJe kunt niet verwachten dat men helemaal van halte Kronenburg of halte Onderuit en weer terug gaan lopen met hun boodschappen. Momenteel ondervinden wij als winkeliers op Kostverlorenhof een sterke terugloop van klandizie vanwege slechte bereikbaarheid door de werkzaamhedenen met name van klanten die aan de andere kant van de Beneluxbaan wonen. Met het vroegtijdig opheffen van halte Biesbosch zal dit alleen maar erger worden. Hoe denkt u dit op te lossen?
—————————————
9 maart 2020: Openstelling Kronenburg voor tram en bus; definitieve sluiting Biesbosch voor tram en bus
4 mei 2020: Openstelling Zonnestein
—————————————
Wendy van der Meulen
@Xxandr Kaspers: Ter hoogte van Biesbosch moeten er ook nog werkzaamheden plaatsvinden. De tijdelijke halte wordt verwijderd en de inrichting langs het spoor en de weg wordt hersteld om de aansluiting op Zonnestein goed te kunnen maken. Deze werkzaamheden kunnen niet worden uitgevoerd als daar nog een halte en oversteek ligt. Reizigers kunnen vanaf 9 maart gebruikmaken van halte Kronenburg of halte Onderuit. Fietsers kunnen via het kruispunt Kronenburg of het tunneltje Onderuit de Beneluxbaan oversteken. Voor voetgangers zijn we nog aan het kijken voor een alternatief ter hoogte van Zonnestein.
Schrijf een reactieRai
We snappen dat de halte Biesbosh in de weg ligt. Maar de opmerking van Xxandr was dus dat de afstand naar die 2 haltes te groot is. Zonnestein is de halte waar de winkels zitten. Het zou een oplossing zijn om net als tijdens de ZOMERAFSLUITING een pendelbusje rond te laten rijden die mensen vanaf de rotondes ZONNESTEIN en MESSINA naar b.v. halte Kroneburg zou brengen.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Rai: Voor voetgangers zijn we nog aan het kijken voor een alternatief ter hoogte van Zonnestein. We komen daar in januari op terug.
Schrijf een reactien-evo
Wat gaat er met de halte Parnassusweg gebeuren zolang het nieuwe tramstation nog niet gerealiseerd is?
Schrijf een reactieWendy van der Meulen
@n-evo: De tramhalte blijft daar, want daar stopt nu tram 5 en dat blijft zolang het nieuwe tramstation er nog niet is.
Schrijf een reactien-evo
@Wendy van der Meulen Bedankt voor het antwoord. Halte Parnassusweg staat namelijk op geen één meer vermeld. Zal de 25 er ook te stoppen zolang het nieuwe tramstation er niet is of enkel de 5?
Schrijf een reactien-evo
*Halte Parnassusweg staat namelijk op geen één kaartje hier meer vermeld.
Schrijf een reactieWendy van der Meulen
@n-evo: De halte staat wel op het kaartje van het tijdelijk OV, maar meer ook niet. Maar zoals gezegd de halte blijft voor tram 5 in gebruik (niet voor tram 25).
Schrijf een reactien-evo
Wellicht handig om hier wat duidelijker in te zijn qua communicatie want nu is het net alsof de halte vanaf eind 2020 volledig verdwijnt.
Schrijf een reactieAidan
Gaat Er een GVB Amstelveenlijn Tram 25 naar Westwijk en wanneer Komt de Nieuwe amstelveenlijn Tram 25
Schrijf een reactieWendy van der Meulen
@Aidan: GVB tramlijn 25 rijdt eind 2020 naar Westwijk. Dat is dan de vernieuwde Amstelveenlijn.
Schrijf een reactie