Home Over het project Werkzaamheden en planning Archief & Zoeken Contact English 日本語
Foto bij
woensdag 14 augustus 2019

De zomeroperatie in beeld deel 3

Wendy van der Meulen

Nog pakweg twaalf ‘zomeroperatiedagen’ te gaan en dan rijden maandag 26 augustus tram 5 en 6 weer. Daar koersen we nog steeds op af! De contouren van de nieuwe haltes, het spoor en de ongelijkvloerse kruisingen worden steeds zichtbaarder. Ook vanuit de lucht ziet het er indrukwekkend uit. In beeld een impressie van afgelopen week.

Foto bij
De betonnen liggers voor het nieuwe zuidelijke en noordelijke wegdek bij Zonnestein zijn op 9 augustus geplaatst en liggen op hun plek.
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
En vanaf de andere kant ziet het er zo uit.
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
Het plaatsen van de perronwanden bij Kronenburg.
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
En een doorkijkje richting het noorden met de nieuwe trap. Inmiddels staat de lift ook op zijn plek. Die staat in het gat waar op de foto nog hekken omheen staan!
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
Fly with me.. Vanuit de lucht zijn de ongelijkvloerse kruisingen bij Kronenburg en Zonnestein al heel goed zichtbaar! Indrukwekkend toch?
Foto: Topview Luchtfotografie
Foto bij
Een 'lokaal' project met een internationaal karakter: er werken wel zo'n dertien verschillende nationaliteiten aan de Amstelveenlijn. Aan de sticker met de Britse vlag op de helm is te zien dat Engels de voertaal is voor deze medewerker.
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
Bij de oversteek Biesbosch werden passanten afgelopen weekend geïnformeerd over de huidige afsluiting, die duurt nog t/m 22 augustus.
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
Vakwerk! Op alle fronten komt er zoveel handwerk bij kijken. Dit is voor de betonbekisting bij halte Oranjebaan.
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
Asfaltwerkzaamheden bij Stadshart. Ook is goed te zien wat de nieuwe bestrating van de halte wordt: mooie lichtgele natuurstenen bestrating. Al is die nu nog een beetje vies...
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
Sinds deze week is 'team Spoor' weer vol aan de bak, gewend als ze zijn om te werken binnen strak afgebakende periodes waarin er geen -in ons geval-tram rijdt.
Foto: Gé Dubbelman
Foto bij
Ziet u het nieuwe spoor bij Stadshart?
Foto: Topview Luchtfotografie
Foto bij
Bij halte Oranjebaan wordt hard gewerkt onder andere aan de liftput. Deze lift wordt in de nacht van 21 op 22 augustus in zijn geheel op zijn plek gehesen.
Foto: Gé Dubbelman

Wilt u nog meer zien?

Op onze Flickr pagina vindt u alle foto’s die fotograaf Gé Dubbelman voor ons maakt. Ook hangt er een webcam bij Kronenburg en Sportlaan die ieder uur een foto maakt en waarmee u live de werkzaamheden kunt volgen.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

8 oktober 2019 | 21:26

Margreet

Kun je straks in de nieuwe lijn naar meent ook met de fiets erin? Dank vast voor uw antwoord
En petje af voor alle werkers vooral door weer en wind👍

reageer op Margreet
9 oktober 2019 | 10:14

Els de Canniere | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Margreet: In de vernieuwde Amstelveenlijn kunnen geen fietsen mee. Zij nemen erg veel ruimte in wat het veilig in- en uitstappen kan belemmeren. De fietsverbindingen tussen Amsterdam en Amstelveen worden straks weer beter als de fietsomleidingen langs de Beneluxbaan in het 2e kwartaal van 2020 worden opgeheven. De enige uitzondering, die in de regio ooit op het ‘geen fietsen mee’-beleid is gemaakt, is de IJtram, lijn 26. Dit werd destijds besloten omdat de fietsverbinding naar IJburg niet goed genoeg werd bevonden.

reageer op Els de Canniere | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
15 augustus 2019 | 17:14

anoniem

Los van het vraagstuk van het verdwijnen van bomen: de hele, gigantische A-lijn operatie is INDRUKWEKKEND – en de communicatie daarover eveneens.
Thecla

reageer op anoniem
15 augustus 2019 | 17:11

anoniem

Er zijn ongelooflijk voor de Amstelveenlijn veel bomen gesneuveld langs de Beneluxbaan – een ware kaalslag. Komen daarvoor nog bomen terug?
Thecla

reageer op anoniem
16 augustus 2019 | 16:27

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Thecla: dank voor uw compliment en uw bericht. Het uitgangspunt bij de herinrichting van het groen is het zoveel mogelijk herstellen en terugbrengen van de bestaande groen kwaliteit, zodat het aantrekkelijke groene karakter gehandhaafd blijft. De gemeente Amstelveen werkt in een later stadium de herinrichting van het groen uit. Dit gebeurt als onze hoofdaannemer VITAL klaar is met de werkzaamheden. Voor meer informatie, zie de link voor het beeldkwaliteitsplan: https://amstelveenlijn.nl/nieuws/2016/beeldkwaliteitsplan-amstelveenlijn-gereed-deel-1/

reageer op Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
14 augustus 2019 | 15:28

Axel

Welke bovenleiding masten worden vervangen die met of zonder oranje band?

reageer op Axel
15 augustus 2019 | 08:46

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Axel: alle bovenleidingmasten op de achterste rij worden weggehaald. Inmiddels is die met de oranje band al weg.

reageer op Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
14 augustus 2019 | 20:47

anoniem

Worden niet alle bovenleiding masten vervangen Amstelveenlijn?

reageer op anoniem
Wil u dit artikel delen?