Home Over het project Werkzaamheden en planning Archief & Zoeken Contact English
Afbeelding

Weer aan de slag!

Wendy van der Meulen | woensdag 22 januari 2020
Wendy

De oliebollen en de kerstkransjes liggen alweer even achter ons en sinds maandag 6 januari heeft VITAL de werkzaamheden weer hervat. Bij Kronenburg, Zonnestein, Sportlaan en het opstelterrein wordt volop gewerkt. Kijkt u mee met deze eerste ‘in beeld’ van het nieuwe jaar?

Werk aan het nieuwe spoor tussen Westwijk en het opstelterrein.
Werk aan het nieuwe spoor tussen Westwijk en het opstelterrein.
Foto: Gé Dubbelman
Op het opstelterrein komen 70 bovenleidingmasten, 2.500 meter rails plus nog eens 11 wissels!
Op het opstelterrein komen 70 bovenleidingmasten, 2.500 meter rails plus nog eens 11 wissels!
Foto: Gé Dubbelman
Bij de Sportlaan werd gewerkt aan de betonnen afscheidingswand tussen de weg en het spoor.
Bij de Sportlaan werd gewerkt aan de betonnen afscheiding tussen de weg en het spoor.
Foto: Gé Dubbelman
Het vlechten van de stalen funderingsmatten bij de Sportlaan gaat deze bouwvakker soepeltjes af.
Het vlechten van de stalen funderingsmatten bij de Sportlaan gaat deze bouwvakker soepeltjes af.
Foto: Ge Dubbelman
Ook met de fundering van de wanden van de bak is een heel team alweer flink aan de slag.
Ook met de fundering van de wanden van de bak is een heel team alweer flink aan de slag.
Foto: Gé Dubbelman
Ondertussen wordt bij Zonnestein de ondergrond van de halte geschikt gemaakt voor de bestrating.
Ondertussen wordt bij Zonnestein de ondergrond van de halte geschikt gemaakt voor de bestrating.
Foto: Gé Dubbelman
De toekomstige rijstrook voor het doorgaande autoverkeer richting Amsterdam. Aan de andere kant komt de rijstrook voor het doorgaande autoverkeer richting Amstelveen Zuid.
De toekomstige rijstrook voor het doorgaande autoverkeer richting Amsterdam. Aan de andere kant komt de rijstrook voor het doorgaande autoverkeer richting Amstelveen Zuid.
Foto: Gé Dubbelman
Bij Kronenburg ligt een deel van de natuurstenen gele bestrating al op zijn plek.
Bij Kronenburg ligt een deel van de natuurstenen gele bestrating al op zijn plek.
Foto: Gé Dubbelman
De tijdelijke halte Biesbosch is tot en met 9 maart nog in gebruik. Deze halte vervalt zodra op maandag 9 maart de nieuwe halte Kronenburg open gaat.
De tijdelijke halte Biesbosch is tot en met 9 maart nog in gebruik. Deze halte vervalt zodra op maandag 9 maart de nieuwe halte Kronenburg open gaat.
Foto: Gé Dubbelman
Een mooie plak asfalt in de bak bij Kronenburg. En wat zien we daar in de verte? Heeft daar stiekem iemand al de primeur van het rijden door de bak? U kunt voor het eerst op maandag 3 februari door de bak rijden.
Een mooie plak asfalt in de bak bij Kronenburg. En wat zien we daar in de verte? Heeft daar stiekem iemand al de primeur van het rijden door de bak? U kunt voor het eerst op maandag 3 februari door de bak rijden.
Foto: Gé Dubbelman

Vond u dit artikel nuttig?

%Nuttig
van de mensen vonden dit nuttig.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

31 januari 2020 | 20:31

anoniem

Asbo: begrijp ik de foto goed? Gaat m.i.v. 3 Febr. het autoverkeer van en naar Asd over een enkelbaans verdiepte weg of kan men nog ouderwets “boven” langs ?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
3 februari 2020 | 08:35

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: vanaf vandaag gaat het doorgaande verkeer op de Beneluxbaan bij Kronenburg door de verdiepte bak. Voor het lokale verkeer blijft er een rijstrook beschikbaar op straatniveau (maaiveld).

Schrijf een reactie
+1
29 januari 2020 | 14:48

Bert Bus

Ik lees heel weinig informatie over het verbrede viaduct Ouderkerkerlaan. Wat komt daar allemaal te staan?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
29 januari 2020 | 14:53

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Bert Bus: De grootschalige werkzaamheden bij knoop Ouderkerkerlaan worden uitgevoerd door BAM Infra in opdracht van de gemeente Amstelveen (valt dus niet onder het project Amstelveenlijn). Voor een update over deze werkzaamheden verwijs ik u naar de BAM Infra Projecten app, te downloaden in de Google/ Apple playstore.

Schrijf een reactie
+1
29 januari 2020 | 10:50

Rudie

Waarom is het viaduct bij de Sportlaan een week afgesloten geweest?
Er werd daar gegraven. Was er een verzakking?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
29 januari 2020 | 10:59

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Rudie: Er was daar inderdaad sprake van een verzakking. Zie de updates bij dit artikel.

Schrijf een reactie
+1
22 januari 2020 | 15:04

Martijn Roos

Leuk, en netjes de nieuwe halte Kronenburg. Maar waar dient een abri voor.. Volgens mij ter bescherming van weer en wind, regen noem het verder op. Dan lijkt het mij logies , dat de abri niet onder het viaduct, waar juist geen regen valt, maar juist plaatst waar wel de regen vrij spel heeft, te plaatsen.. Misschien kan dat besproken worden, de abri te verplaatsen, naar een plek waar de reizigers er meer aan hebben..

Schrijf een reactie
0
+1
22 januari 2020 | 20:59

anoniem

Dat viaduct houdt geen wind tegen Martijn en ook regen kan er zo onderdoor waaien. Ook heel “logies”.

Schrijf een reactie
0
+1
24 januari 2020 | 15:43

Aron

De abri staat niet onder, maar net naast het viaduct.

Schrijf een reactie
0
+1
25 januari 2020 | 21:27

Cesie

Denk het 1 grote nattig gedoe word met vochtig weer. Al dat autoverkeer er onderdoor met opspattend water. Mensen die wachten op de tram staan daar in de opvliegende druppels.

Schrijf een reactie
0
+1
Wil u dit bericht delen?