Hoera! Kruispunt Sportlaan is open
Maarten Lutherweg toch nog niet open
Anders dan vanmiddag aangegeven gaat de Maarten Lutherweg vanavond helaas niet open. Het huidige bericht is dat VITAL het resterende werk morgen af maakt en de weg dan weer openstelt.Na dik anderhalf jaar bouwen ging op vrijdag 7 augustus de rotonde van het vernieuwde kruispunt Sportlaan open voor het verkeer. En vanavond gaan ook alle omliggende fietspaden en de Maarten Lutherweg weer open. De Beneluxbaan in de verdiepte bak voor het doorgaande verkeer is al sinds 6 juli voor beide richtingen toegankelijk. Deze grootse klus hebben we samengevat in een filmpje van 2,5 minuut. Kijkt u met ons mee?
Anoniem
De rotonde heeft tussen de weg en het fietspad een tuk dat uit tegels bestaat. Het lijkt mij niet de bedoeling dat mensen hierover lopen, waarom is er niet voor een optie met iets groens gekomen (bv gras of struiken). Dit geld ook voor het middenstuk van de rotonde
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@anoniem: De gemeente Amstelveen is verantwoordelijk voor het terugplaatsen van groen langs de vernieuwde Amstelveenlijn. Als alles volgens planning verloopt start de gemeente deze winter met het voorbereidend grondwerk en de beplanting bij de kruispunten Kronenburg, Zonnestein en Sportlaan, zie voor meer informatie het bericht hierover https://amstelveenlijn.nl/nieuws/2020/aanplant-groen-langs-amstelveenlijn-komende-winter/
Schrijf een reactie70
Nu de bouwwerkzaamheden klaar zijn aan de beneluxbaan. Waneer mag er op de stukken waar dat normaal mocht weer 70 km/h worden gereden? staan nog steeds borden van 50.
Schrijf een reactieAnoniem
In het verhaal via de onderstaande link, lijkt het er op dat ze overal en definitief 50km per uur en snelheidscontroles willen invoeren.
https://www.amstelveenz.nl/nieuws/flitspalen-langs-beneluxbaan-mogelijke-optie-om-snelheidsduivels-af-te-remmen.html
Schrijf een reactie70
dat is wel raar, op de stukken waar 50 mag vindt ik dit al heel langzaam. zou eerder zeggen op meer delen 70 (of 60) en niet langzamer. vooral met het ongelijkvloers maken van de kruisingen kan er op stukken anders worden gereden.
In Duitsland zag ik iets wat mij voor de beneluxbaan ook handig lijkt. daar was een 70 weg, en langs de weg stonden er elektronische displays die aangaven hoe snel je moest rijden om een groen stoplicht te krijgen. zo iets is brandstof en tijdsbesparend. Kan de gemeente hierover niet nadenken.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@70: u kunt deze vraag het beste aan de Gemeente Amstelveen. Zij zijn wegbeheerder en gaan hier over.
Schrijf een reactieJoop
@Mark
Schrijf een reactieWesterlijk of oosterlijk is geen correct Nederlands. Het moet zijn westelijk of oostelijk.
Anoniem
Joop heeft gelijk maar hier zitten nogal veel leeraar achtige personen lijkt wel!
Schrijf een reactieFietser
Zelfs vandaag is het westerlijke fietspad tussen Sportlaan en Ouderkerkerlaan nog steeds afgesloten. Volgens mij (en volgens dit bericht) zou je er gewoon overheen kunnen rijden, maar doe je dat vanaf de Sportlaan dan loop je aan het einde gewoon dood.
Opvallend is dat dit al een aantal dagen en in een aantal posts hier op de site genoemd is. Als dit een fout was, was het nu wel opgelost.
Het is duidelijk uw wens om mooi weer te spelen, zelfs als de waarheid anders is. Maar doe dat dan met minder duidelijke leugens.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@fietser en Mark:ik heb het voor u nagevraagd en het westelijke fietspad onder de Ouderkerkerlaan is nog afgesloten tot eind augustus. Dit zijn werkzaamheden die BAM in opdracht van gemeente Amstelveen uitvoert. Daarnaast zijn er op de fietspaden in de buurt van de Amstelveenlijn nog wel wat werkzaamheden zoals het aanvullen van bermen (dat wordt begeleid door verkeersregelaars).
Schrijf een reactieMark
Blijkt maar weer hoe weinig inzicht er is in dit project.
U heeft dus een fietspad opengesteld vanaf kruising Sportlaan. Echter, er is geen enkele legale manier om ook weer van dat fietspad af te komen. De enige mogelijkheden zijn:
1. Door het gras om de borden heen aan het andere uiteinde.
2. Terugrijden en het fietspad weer bij Sportlaan verlaten.
Gelukkig zag ik gisteravond dat de afzetting al door andere fietsers opzij is geschoven. Gaan jullie daar nu van uit? Dat Amstelveners zelf jullie vele foute borden opruimen? Zo hangen er ook nog heel wat omleidingsborden die nergens op slaan. Een paar mooie: Op de Gondel staat nog altijd dat de Beneluxbaan is afgesloten En bij Kostverlorenhof gaat de omleiding voor tweewielers recht door de voordeur van een synagoge.
Schrijf een reactieAnoniem
Mark, wat jij aangeeft is helemaal waar. Ik prijs het project als geslaagd en het is echt heel erg mooi geworden maar er zijn erg veel fouten gemaakt. Als dit forum er niet was geweest had ik erger verwacht. Het lijkt er tegenwoordig op dat de gewone burger meer ziet dan het (bouw) bedrijf zelf. Een over groot deel van fouten zijn door VITAL pas hersteld nadat het projectteam via dit forum op de hoogte is gebracht door melders. Het is altijd meegenomen dat mensen de fouten melden maar in het merendeel zou dat toch echter door het bouw bedrijf en een keurteam zelf moeten gebeuren lijkt mij niet waar? Vooral de fietspaden, de omleidingen en vooral de borden daarvan hebben het te doen gehad. Hoe denken Wendy en Daniëlle daar over aangezien jullie van het projectteam zijn?
Schrijf een reactieMark
Gefeliciteerd! Ik zag gisteravond dat de borden en blokkade op het westerlijke fietspad zijn aangepast. Je kunt nu daadwerkelijk het fietspad af!
Wel jammer dat vervolgens het oosterlijke fietspad nu weer helemaal afgesloten is. Onaangekondigd natuurlijk.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Mark: Bedankt voor de melding over de omleidingsborden. VITAL is de komende weken nog bezig met het opruimen van deze borden.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@anoniem: Vanuit het projectteam zijn wij blij met de input en betrokkenheid vanuit de omgeving en hierdoor hebben we samen de kwaliteit verhoogd. Er hebben veel mensen een grote inspanning geleverd vanuit de beste bedoeling met oog voor omgeving, kwaliteit, snelheid etc. Veel dingen zijn ook verholpen zonder dat dit al was opgemerkt door de omgeving, hetzij door VITAL zelf of op aangeven vanuit onze waarnemers. Soms zien ook wij dingen over het hoofd of is er een verschil van inzicht. Samen hebben we ervoor gezorgd dat het project er beter door geworden is.
Schrijf een reactieanoniem
Fijn om dit te lezen Daniëlle! Het is inderdaad alleen maar fijn dat wij elkaar hier mee kunnen helpen en de waardering daardoor alleen maar groot is. Bedankt voor het antwoorden en een mooi weekeinde gewenst!🙂
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@anoniem: graag gedaan en ik wens u ook een mooi weekeinde.
Schrijf een reactieanoniem
Over het hoofd gezien? Op de Gondol is 1 bord nu weg, maar staat een paar m verder het 2de foute bord nog.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@anoniem: dank voor het doorgeven. Ik geef het door aan VITAL.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@anoniem: ik heb het voor u nagevraagd. En deze borden zijn niet van het project Amstelveenlijn. Dit is van een andere aannemer.
Schrijf een reactieSander
Beste Daniëlle, Welke aannemer zou dat dan moeten en kunnen zijn? Verder de vraag of er nog nieuwe foto’s komen op Flickr? Of gebeurt dat niet meer in verband met het naderende einde van het project? Tot slot sinds 27-08-2020 geen reacties van het projectteam meer gelezen van typers op dit forum.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Sander: informatie over welke aannemer dit moet zijn heb ik niet. Zodra wij weer nieuwe foto’s hebben, zetten wij deze zeker op Flickr.
Schrijf een reactiefietser
Over de fietspaden:
Komt het fietspad onder ouderkerkerkaan dat over de op- en afrit van de beneluxbaan gaat terug (oostelijke kant)? ziet er namelijk best definitief uit.
Ik vindt de fietspaden noordelijk van het kruispunt sprtlaan enorm slecht. Als er noordelijk wordt gefietst fiets je ineens over een fietspad met allemaal bobbels en een paar gevaarlijke kuilen (als het nieuw gelegde asfalt ophoud). waarom is dit niet meteen ook meegenomen toen het fietspad toch dicht was? Is een kwestie van tijd tot iemand met een (elektrische) fiets of scooter in die kuilen rijdt en daar hard door valt.
Ik vind het fijn dat (zoals ik eerder voorgesteld had) er een stopbord is geplaatst bij de oprit van de ovaal-rotondes (vanaf beneluxbaan). Als auto’s even stoppen kunnen ze de voetgangers, fietsers en scooters goed zien.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@fietser: het fietspad onder Ouderkerkerlaan dat over op- en afrit van de Beneluxbaan ging, komt niet meer terug. Uw melding over de slechte kwaliteit van delen van het fietspad heb ik doorgegeven aan de gemeente Amstelveen.
Schrijf een reactieAnoniem
Beste medewerkers van het projectteam Amstelveenlijn, Wat fijn dat @fietser hier ook mee komt. Deze is beslist niet de enige. Dit is geen nieuws maar het is te gek voor woorden dat de fietspaden tussen de haltes Sportlaan en Zonnestein niet door de gemeente Amstelveen is meegenomen. Ze weten donders goed dat deze fietspad beroerd slecht zijn. Veilig gaat voorop maar het zullen wel weer om financiële redenen zijn wat ontkent wordt. Daar is vooral de gemeente Amstelveen goed in!
Schrijf een reactieSandro
Beste Daniëlle, het is in ieder geval mij bekend dat de Ouderkerkerlaan vooral onder de BAM valt. Echter heb ik de vraag of het bekend is van waarom er aan de westkant van de Beneluxbaan geen fietstunnel is aangelegd? Voor de ombouw was dit een zelfde soort situatie als aan de Oostkant en er gebeurde aan de westkant ook veel (meer) ongelukken.
Schrijf een reactieAnoniem
De fietspaden hadden echt gedaan moeten worden in die tijd dat ze dicht waren. hier rijden naast fietsers ook veel brom/snorfietsen, elektrische fietsen, speed pedelecs en gehadicapten voertuigen op. naast goed asvalt zouden deze ook op sommige plaatsen een beetje breder moeten zodat deze weggebruikers geen gevaar voor elkaar zijn door het snelheidsverschil.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Sandro: ik heb het voor u nagevraagd bij de gemeente Amstelveen. In overleg met Vervoerregio Amsterdam is besloten om aan de oostkant een fietstunnel aan te leggen. Het heeft te maken met urgentie, prioriteiten en geld. Wellicht wordt er in de toekomst opnieuw prioriteit en geld toegekend om ook aan de westzijde Ouderkerkerlaan, Oranjebaan een tunnel aan te leggen.
Schrijf een reactieMark
Je kunt wel claimen dat een fietspad weer open is… Maar als aan de andere kant van datzelfde fietspad de blokkade nog gewoon staat kun je enkel omdraaien en weer terugfietsen. Open? Ja. Functioneel? Volstrekt niet. Had het fietspad beter afgesloten kunnen blijven. Maar dat was minder mooi nieuws geweest.
Schrijf een reactieFietser
Nog steeds dicht…
Schrijf een reactie