Home Over het project Werkzaamheden en planning Archief & Zoeken Contact English
Afbeelding

Werk gaat onverminderd verder!

Danielle Opdam | vrijdag 18 oktober 2019
Danielle

Met al die herfst regenbuien is het van groot belang dat het hemelwater in de bakken bij Kronenburg, Zonnestein en Sportlaan goed weg loopt. Hiervoor heeft VITAL bij Kronenburg alvast waterputten gemaakt. Bij Sportlaan is gestart met het ontgraven van de bouwkuip.

In het zuiden van Amstelveen is VITAL aan het werk met de nieuwe halte bij Brink, het aanleggen van de grasbaan bij Middenhoven, het trekken van kabels en leidingen bij Westwijk en het gereed maken van het terrein voor de bouw van het opstelterrein. Kijkt u met ons mee!

Het maken van de waterputten bij Kronenburg is een precies werkje.

Foto: Gé Dubbelman

Alle waterputten zijn aangelegd. Fundering voor de weg bij Kronenburg is ook bijna klaar.

Foto: Gé Dubbelman

Op naar het diepste punt bij Sportlaan.

De lift en het hek bij halte Meent zijn er al, nu de groene trambaan met gras nog.

Foto: Gé Dubbelman

In de wijk Middenhoven wordt een groene trambaan met gras aangelegd. Deze trambaan wordt goed vastgezet met beton.

Foto: Gé Dubbelman

De nieuwe halte Brink is bijna gereed!

Foto: Gé Dubbelman

Bij Westwijk worden kabels en leidingen voor onder andere station systemen en verkeerslichten gelegd.

Foto: Gé Dubbelman

Het terrein wordt gereed gemaakt voor de bouw van het opstelterrein.

Foto: Gé Dubbelman

Vond u dit artikel nuttig?

%Nuttig
van de mensen vonden dit nuttig.
14 augustus 2020 | 21:44

Colinda de groot colo

Ik zoek een aardige jongen die mij heeft geholpen,woont in Haarlem vertelde hij , wil hem graag zien

Schrijf een reactie
0
+1
4 november 2019 | 09:12

Jan Achten

Bij de verdiepte haltes, komen er poortjes ter hoogte van het maaiveld? Anders zou ik ‘s avonds liever niet op die perrons zijn!

Schrijf een reactie
+1
4 november 2019 | 09:26

Wendy van der Meulen

@Jan Achten: Er komen geen OV-chipkaartpoortjes want in- en uitchecken gebeurt in de tram.

Schrijf een reactie
+1
1 november 2019 | 16:30

Thom

Wat voor maatregelen zijn er in de onderdoorgangen bij Kronenburg, Zonnestein en Sportlaan genomen zodat auto’s niet op de trambaan terecht kunnen komen bij een calamiteit.

Schrijf een reactie
+1
4 november 2019 | 09:39

Wendy van der Meulen

@Thom: Ter hoogte van de perrons van de verdiepte haltes komt tussen de trambaan en de weg een stalen hekwerk. Dit is nu al te zien bij Kronenburg en Zonnestein.

Schrijf een reactie
+1
1 november 2019 | 10:36

Ton van SChaick

wat er met de grond vanuit de verschillende onderdoorgangen gedaan? is deze grond FPAS vrij?

Schrijf een reactie
+1
11 november 2019 | 09:05

Danielle Opdam

@Ton: de grond gaat in eerste instantie naar de werkterreinen van VITAL. Daarna wordt het opgehaald door een gespecialiseerd bedrijf, en vervolgens op diverse locaties verspreid. Wanneer er sprake is van grond met PFAS handelt VITAL conform de geldende wet- en regelgeving.

Schrijf een reactie
+1
22 oktober 2019 | 13:38

n-evo

Aan het projectbureau: wordt er nog nagedacht over een plan B als het nieuwe tramstation niet of met aanzienlijke vertraging gerealiseerd kan worden dankzij de problematiek rondom het Zuidasdok? Handhaving van tramhalte Parnassusweg bijvoorbeeld.

Schrijf een reactie
+1
24 oktober 2019 | 05:58

ingrid

volgens mij en info op deze site blijft zolang bij station Zuid nog niet alles klaar is door vertraging van de ombouw het begin en eindstation daar bij de Strawinksylaan

Schrijf een reactie
+1
24 oktober 2019 | 07:50

ingrid

volgens de site van de Amstelveen blijft de begin en eindhalte van lijn 25 de Strawinskylaan zolang het Zuidasdok nog niet klaar is en dat zal nog wel een paar jaar duren

Schrijf een reactie
+1
24 oktober 2019 | 11:56

Wendy van der Meulen

@n-evo: De huidige onzekerheid over wanneer het tramstation aan de Arnold Schönberglaan opgeleverd zal worden is voor de Vervoerregio Amsterdam aanleiding om samen met de belanghebbenden in dat gebied een onderzoek te starten naar maatregelen om een robuuste en hoogwaardige aanlanding van de Amstelveenlijn te kunnen waarborgen op Station Amsterdam Zuid. Robuustheid voor meer betrouwbaarheid en voorspelbaarheid van de dienstregelingen van trams 5 en 25 en hoogwaardig qua toegankelijkheid, overstap en oversteekbaarheid van het gebied. Ook zal het onderzoek zich richten op de doorstroming van het OV (bus en tram) in dat gebied in relatie tot de andere verkeerstromen en activiteiten.

Schrijf een reactie
+1
24 oktober 2019 | 11:58

Wendy van der Meulen

@Ingrid: Dat is inderdaad het antwoord zoals we dat tot op heden gecommuniceerd hebben. Inmiddels is er wel een onderzoek opgestart, zie mijn reactie aan n-evo.

Schrijf een reactie
+1
28 oktober 2019 | 14:57

n-evo

Bedankt voor het antwoord. Goed om te lezen dat jullie het in de gaten houden.

Schrijf een reactie
+1
20 oktober 2019 | 12:23

anoniem

How long is expected to take the journey from Amsterdam-Zuid to Westwijk through the renewed lijn?

Schrijf een reactie
+1
21 oktober 2019 | 06:33

n-evo

According to the link below the new line will shave 3 minutes off your travel time: 20 minutes from Station Zuid to Westwijk compared to 23 minutes before.

https://amstelveenlijn.nl/nieuws/2015/twee-tramlijnen-in-2020/

Schrijf een reactie
+1
21 oktober 2019 | 15:49

Michael

Unless you happen to live near one (or two, Gondel and Marne) of the stops that were removed. Then the potential time savings are more than offset by the extra walking time (in the rain).

Schrijf een reactie
+1
Wil u dit bericht delen?