Home Over het project Werkzaamheden en planning Archief & Zoeken Contact English

Nieuwe tevredenheidsmonitor: waardering en suggesties

Danielle Opdam | donderdag 12 december 2019
Danielle

Hoe ervaart de omgeving langs het zuidelijk deel van de Amstelveenlijn de werkzaamheden? Begin november stuurden we een nieuwe tevredenheidsmonitor uit. Het leverde 182 reacties op met nuttige informatie voor het project.

Het werk voor de vernieuwing van de Amstelveenlijn kan helaas niet geruisloos en ongemerkt gebeuren. Alle medewerkers van het project weten dit, en zij doen er alles aan om de hinder te beperken. Om ook uit de eerste hand te horen hoe mensen die wonen en/of werken in Amstelveen de werkzaamheden ervaren, is er een ‘tevredenheidsmonitor’. Als u hieraan wilt meewerken, kunt u zich hier aanmelden.

“Regelmatige inspectie fietspaden”
Begin november stuurden we een nieuwe tevredenheidsmonitor uit naar de omwonenden langs het zuidelijk deel van de Amstelveenlijn, van Ouderkerkerlaan tot Westwijk. Met als belangrijkste vraag: Hoe ervaart u op dit moment de werkzaamheden aan de Amstelveenlijn? Er kwamen in totaal 182 reacties binnen op 402 verstuurde enquêtes (45% heeft dus gereageerd). In percentages was het beeld:

  • 29% zeer tevreden
  • 53% tevreden
  • 17% ontevreden

Vooral de omleidingsroutes voor fietsers, openbaar vervoer en alles tegelijk openbreken werden als grootste ontevredenheid genoemd. Respondenten omschreven dit met “betere bewegwijzering fietspaden”, “bus 55 rijdt vaak onregelmatig en is veel te vol in de ochtend- en avonduren”, “niet alles tegelijk openbreken, dit zorgt voor onnodige verkeerschaos”. Uw suggesties gebruiken we om verbeteringen door te voeren voor zover dit binnen onze mogelijkheden ligt.

“Zeer geoliede machine: bravo allemaal”
Ruim 82% van de respondenten is tevreden of zelfs zeer tevreden. Hier klinkt vaak een gemoedelijk geluid, zoals “We worden goed op de hoogte gehouden”, “Petje af hoe het georganiseerd is” en “Er gebeurt zichtbaar veel, hinder zeer beperkt”. En een aantal van hen spreekt ook waardering uit voor de manier waarop er gewerkt wordt: in weer en wind.

Doorkijkje naar 2020
In de tevredenheidsmonitor waren ook wat suggesties voor de planning, zoals naast een korte termijn planning ook de lange termijn planning aangeven. Inmiddels staat op onze website een doorkijkje naar 2020.

Vond u dit artikel nuttig?

%Nuttig
van de mensen vonden dit nuttig.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

20 december 2019 | 15:03

anoniem

Hoe komen voetgangers bij de halte?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
20 december 2019 | 15:39

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: ik ga ervan uit dat u de halte Sportlaan bedoelt. Er komen voet- en zebrapaden. Om de halte (perron) te bereiken zijn er trappen en een lift.

Schrijf een reactie
+1
Wil u dit bericht delen?