Home Over het project Werkzaamheden en planning Archief & Zoeken Contact English

Werkzaamheden in beeld

Danielle Opdam | vrijdag 12 juni 2020
Danielle

Deze zomer moet vrijwel al het bouwwerk aan de Amstelveenlijn klaar zijn en dat gaat al de goede kant op. Bij Ouderkerkerlaan wordt gewerkt aan het bekleden van de trappen. Ook bij het opstelterrein zijn de vorderingen goed zichtbaar. En heeft u al door de verdiepte bak bij Sportlaan gereden?

Een doorkijkje naar de andere kant bij Ouderkerkerlaan met helemaal aan het einde de trap.
Foto: Gé Dubbelman
Wat ziet het er al mooi uit bij Ouderkerkerlaan.
Foto: Gé Dubbelman
En zo ziet de trap bij Ouderkerkerlaan er uit.
Foto: Gé Dubbeman
Een vlucht over de Sportlaan.
Foto: Topview Luchtfotografie
De contouren van de ovaalrotonde bij Sportlaan krijgen steeds meer vorm.
Foto: Gé Dubbelman
Het doorgaande verkeer op de Beneluxbaan richting Amsterdam rijdt door de verdiepte bak bij Sportlaan.
Foto: Gé Dubbelman
De nieuwe verkeerslichten bij Poortwachter staan er al.
Foto: Gé Dubbelman
Ziet u de bovenleiding al hangen?
Foto: Gé Dubbelman
Om straks het opstelterrein en de gebouwen te kunnen bereiken wordt er eerst gestraat.
Foto: Gé Dubbelman

Vond u dit artikel nuttig?

%Nuttig
van de mensen vonden dit nuttig.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

15 juli 2020 | 00:51

Herbert Dupont

komt er nog een feestelijk opening als de Amstelveen lijn klaar is

Schrijf een reactie
0
+1
26 juni 2020 | 23:13

anoniem

Please consider installing a ov chipkaart top up machine at zonnestein.

Schrijf een reactie
0
+1
22 juni 2020 | 12:18

Rob

Komt de Tramstation bij Amsterdam Zuid nog keurig op tijd voor de opening van Tram 25? Of gaat Tram 25 nog op de Strawinskylaan kopmaken?

Schrijf een reactie
0
+1
22 juni 2020 | 13:40

Jan

Zuidas project is minstens met enkele jaren vertraagd, politiek wilt men er nu wel mee verder maar de aanbesteding wordt opgesplitst en opnieuw gedaan.

Misschien dat het bijna af is wanneer de A9 verbreed is 🙂

Schrijf een reactie
0
+1
22 juni 2020 | 13:55

anoniem

De oplevering van de nieuwe Amstelveenlijn – thans tram 25 – en het nieuwe tramstation van Station Zuid zouden sowieso niet op hetzelfde moment zijn.

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
22 juni 2020 | 14:47

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Rob: Zolang het nieuwe tramstation aan de Arnold Schönberglaan niet gerealiseerd is, wordt de halte Strawinskylaan als begin- en eindhalte gebruikt.

Schrijf een reactie
+1
27 juni 2020 | 11:46

anoniem

in 2028 is station zuid klaar volgens de planning (zag ik op de site), of de tramhalte eerder af is dat is niet bekent (zover ik weet). Ik hoop dat ze iets kunnen verzinnen zodat er in de tussentijd een betere overstap is dan op Strawinskylaan.

Is er al bekent wanneer hierover meer informatie komt?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
29 juni 2020 | 08:58

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: binnenkort volgt hier meer informatie over. Zodra hier meer over bekend is, publiceren we dat op de website.