Mijn Amstelveenlijn: communicatieadviseur Wendy van der Meulen
De vernieuwing van de Amstelveenlijn gaat stap voor stap richting de eindstreep. In de serie ‘Mijn Amstelveenlijn’ blikken we terug en vooruit, met onder meer bewoners, ondernemers en projectmedewerkers. Hoe verliepen de afgelopen jaren? En wat verwachten we van de (nabije) toekomst? Deze keer: communicatieadviseur Wendy van der Meulen.
Voor wie de vernieuwing van de Amstelveenlijn volgt, klinkt ‘Wendy van der Meulen’ waarschijnlijk bekend in de oren. Wendy is de communicatieadviseur van het project namens Metro en Tram van de gemeente Amsterdam. Haar naam staat regelmatig boven berichten en artikelen op deze website. Ze beantwoordt vragen en opmerkingen van het publiek, en ze is bijna altijd paraat tijdens informatieavonden en evenementen.
“Als communicatieadviseur voor de Amstelveenlijn ben ik op een brede manier aan het werk”, licht Wendy toe. “Ik ben allereerst verantwoordelijk voor de strategie: hoe communiceren we over het project, met wie, met welk doel en op welke manier. Daarvoor heb ik continu contact met collega’s in ons omgevingsteam en met partijen als de gemeentes Amsterdam en Amstelveen, de Vervoerregio en GVB.”
“Tegelijkertijd is er veel uitvoerend werk. Telefonisch, via e-mail, via social media. Acties bedenken en begeleiden, bewonersbrieven opstellen, mensen te woord staan in het belevingscentrum Amstelveen InZicht. En natuurlijk amstelveenlijn.nl. De website is toch wel de spil van onze communicatie. Ik werk bij de uitvoering samen met mijn directe collega Danielle Opdam en met een aantal ondersteuners, zoals een vaste tekstschrijver, fotograaf en vormgever.”
anoniem
Het vernieuwde Zonnestein is een aanwinst.
Schrijf een reactieWat ik steeds niet begrijp en waar ik me aan stoor is dat bus 55 zo’n malle omleidingsroute naar het Busstation vanaf Sacharovlaan mag rijden bij afsluiting Beneluxbaan. Het is een paralleltraject aan de Connexxionlijnen. Het voegt niets toe.
Danielle Opdam
@anoniem: dank voor uw compliment over het vernieuwde Zonnestein. De omleidingsroute waar u het over heeft was alleen van toepassing bij afsluitingen van de Beneluxbaan voor de werkzaamheden bij Kronenburg en Zonnestein. Naar verwachting is dat niet meer nodig. GVB bepaalt de omleidingsroute van de bus.
Schrijf een reactieanoniem
Voor kleine kinderen zijn de afscheiding wanden van glas en palen op de rotonde een probleem zij zien de omhoog rijdende auto’s niet. Automobilisten zien deze kinderen op de fiets ook niet. De oversteek via de tramhalte over het fietspad is hierdoor onveilig. Kan hier iets aan gedaan worden?
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@anoniem: Dank voor uw melding. De verkeerssituaties bij de rotondes Kronenburg en Zonnestein hebben onze aandacht. Wij blijven de verkeersveiligheid monitoren en passen nu niets aan.
Schrijf een reactieAxel
TOP was ook de door haar georganiseerde rondleiding tav een wedstrijd!
Schrijf een reactieE. Stolk
Mooi geworden die rotonde, ben er gisteren geweest. Ik vrees alleen wel veel verkeersongelukken. De kwetsbare verkeersdeelnemers komen van alle kanten. Wellicht zijn verkeerslichten toch nog een optie?
Schrijf een reactieanoniem
Inderdaad! Komend vanaf bijvoorbeeld de Beneluxbaan bij Kronenburg uit zuidelijke richting moet er bij de rotonde goed opgelet worden voor het verkeer wat van links op de rotonde komt. Het zicht wordt daar behoorlijk belemmerd door de glazen afscheiding schermen. Ik heb het bij Kronenburg al mee gemaakt dat een auto maar net op tijd voor mij op de fiets kon stoppen.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@anoniem en @E.Stolk: Dank voor uw melding en tips. De verkeerssituaties bij de rotondes Kronenburg en Zonnestein hebben onze aandacht. Wij blijven de verkeersveiligheid monitoren en passen nu niets aan.
Schrijf een reactieMartijn Roos
Leuk interview.. Laat maar weten wanneer Martijn Roos een interview krijgt? Al sinds de eerste besluitvorming het jaar 1985 volg ik de Amstelveenlijn geschiedenis op de voet..
Schrijf een reactieanoniem
Bescheidenheid siert de mens…
Schrijf een reactie