Home Over het project Werkzaamheden en planning Archief & Zoeken Contact English
Afbeelding

In beeld: Ouderkerkerlaan en Sportlaan

Danielle Opdam | vrijdag 8 mei 2020
Danielle

Halte Ouderkerkerlaan is bijna af en wat gaat het hard bij Sportlaan. Kijkt u met ons mee naar onze werkzaamheden in beeld?

De trap bij Ouderkerkerlaan is best hoog.
Foto: Gé Dubbelman
Het bankje, de verkoopautomaat en zelfs de prullenbak staan er al bij halte Ouderkerkerlaan.
Foto: Gé Dubbelman
Een doorkijkje richting Stadshart vanaf Ouderkerkerlaan.
Foto: Gé Dubbelman
En een doorkijkje richting Sportlaan vanaf Ouderkerkerlaan.
Foto: Gé Dubbelman
De abri bij de halte Sportlaan staat er al, nu nog bestraten.
Foto: Gé Dubbelman
Het plaatsen van de profielplaten bij Sportlaan.
Foto: Gé Dubbelman
Zoek de verschillen? Op de wanden aan de rechterkant zijn de profielplaten geplaatst.
Foto: Gé Dubbelman

Vond u dit artikel nuttig?

%Nuttig
van de mensen vonden dit nuttig.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

13 mei 2020 | 12:52

Rob

Komen er waarschijnlijk ook vertrekschermen bovenop bij de ongelijkvloerse haltes? Ik kan het voorzien dat als je bij station Sportlaan, Zonnestein, Kronenburg of Ouderkerkerlaan op de straat staat, wil je weten hoe lang het zal duren of als er een storing is, voordat je naar beneden gaat.

Dit soort vertrekscherm staat al als voorbeeld bij station Noorderpark in Amsterdam, waardoor je weet hoe snel of laangzam de trap af te gaan.

Ik hoop op een snelle reactie!

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
13 mei 2020 | 13:59

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Rob: Bij de Kronenburg staan deze reisinformatieborden er al, en ze komen ook bij Zonnestein, Sportlaan en Ouderkerkerlaan bij de halteopgangen (op de straat) te staan.

Schrijf een reactie
+1
13 mei 2020 | 18:25

Rob

Dank u wel voor uw reactie!

Schrijf een reactie
0
+1
14 mei 2020 | 09:11

anoniem

@Wendy van der Meulen, geld dit ook voor de ongelijkvloerse haltes meent, Oranjebaan, onderuit en uilenstede?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
14 mei 2020 | 09:48

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Anoniem: Nee daar zijn geen reisinformatieborden geplaatst op straatniveau.

Schrijf een reactie
+1
10 mei 2020 | 19:25

anoniem

wanneer wordt er meer informatie bekent gemaakt over de dienstregeling (wanneer vertrekt de eerste en de laatste tram en frequentie buiten spits)?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
11 mei 2020 | 10:01

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: Waarschijnlijk wordt hier in het najaar meer over bekend.

Schrijf een reactie
+1
9 mei 2020 | 10:44

anoniem

Foto 3: ah kijk, wéér zo’n scherm met vertrektijden bovenop een lantarenpaal gezet.

https://ucarecdn.com/94ff802e-ef51-4926-b40c-03412904ab9d/-/resize/1200x/Amstelveenlijn200504-Ouderkerkerlaan-0006-scaled.jpg

Schrijf een reactie
0
+1
9 mei 2020 | 10:59

anoniem

Boven op……???

Schrijf een reactie
0
+1
9 mei 2020 | 11:23

anoniem

Bij wijze van spreken. 😉 Aan de andere kant van de halte staat ie al helemaal tussen de abri, lantaarnpaal en bovenleidingmast ingeklemd.

Schrijf een reactie
0
+1
9 mei 2020 | 12:05

anoniem

Hahaha, Geeft niet hoor! Ik heb er uiteindelijk alleen maar begrip voor. Het is toch van de zotte dat de infoschermen zo geplaatst blijven worden? De foto’s liegen er echt niet om. Niet dat zij er meteen wat aan kunnen doen maar na ook al antwoorden via de site te hebben ontvangen van het project team, begrijp ik dit alles echt niet!

Schrijf een reactie
0
+1
9 mei 2020 | 13:20

anoniem

Vooral het stugge doorgaan met bijplaatsen van steeds meer schermen op deze manier. Dat er totaal geen tussentijdse bijsturing plaatsvindt is echt onbegrijpelijk. Ik krijg er inmiddels een beetje de slappe lach van als ik weer zo’n nieuwe foto voorbij zie komen.

Schrijf een reactie
0
+1
9 mei 2020 | 13:44

anoniem

En zeker met vanwege dat al die displays op de oude perrons wel op goed en standaard plekken stonden. Zo is dat ook nog steeds op de metrostations en die van de NS.

Schrijf een reactie
0
+1
9 mei 2020 | 23:41

anoniem

Ach, zie het zo kunnen we nu in ‘deze tijd’ ‘lekker met z’n allen bij elkaar staan om de vertrektijden te bekijken 😉

Schrijf een reactie
0
+1
10 mei 2020 | 10:32

anoniem

Precies!?

Schrijf een reactie
0
+1
11 mei 2020 | 07:54

anoniem

Aan de kant van de trap met z’n allen netjes in de rij staan om de vertrektijden te bekijken. Lachen.

https://i.imgur.com/821h4CU.jpg

Schrijf een reactie
0
+1
11 mei 2020 | 11:30

Amsterdammer

je zal maar geen leven hebben …

Schrijf een reactie
0
+1
11 mei 2020 | 20:42

anoniem

Het mooiste zal zoals vaak is voorgesteld door meerdere partijen:

1. Bij station Ernststraat eind/begin tunnel N/Z lijn,
2. De stations Ernststraat en Van Boshuizenstraat in verdiepte bak met 2×2 rijstroken,
3. Station Uilenstede zoals deze nu is,
4. De stations Kronenburg en Zonnestein in verdiepte bak zoals deze nu zijn maar dan met 2×2 rijstroken,
5. De stations Onderuit en Oranjebaan zoals deze nu zijn,
6. Station Amstelveen Centrum weer opbouwen inplaats van het eindpunt van lijn 5.
7. Voor het stadshart een goede overstap op de Oranjebaan of een ongelijkvloerse aftakking van de metro naar het stadshart,
8. Station Ouderkerkerlaan zoals deze nu is,
9. Station Sportlaan zoals deze nu gaat worden,
10. Station Marne weer opbouwen,
11. De metrobaan vanaf Marne afbuigen naar het westen en bij de Van Der Hooplaan een ongelijkvloerse kruising bouwen met station,
12. Nabij de oude spoorlijn en Roda ‘23 de metrobaan splitsen in Uithoorn en een voorbereiding naar Schiphol creëren,
13. Bij de stations Sacharovlaan, reservehalte de Loeten/Scheg? Aan De Zoom, Busstation en Uithoorn dorp ongelijkvloerse kruisingingen en of fiets/voetgangers tunnels realiseren,
14. Lijn 5 kan dan met een goede aansluiting op station zuid een ronde daar om heen rijden en terug de stad in,
15. Lijn 199 en kan dan in Middenhoven over het oude spoortraject rijden en lijn 174 de huidige route. Dit alles is veel maar voor de toekomst zeker beter dan bijvoorbeeld 48x per uur een tram over de kruisingen in Buitenveldert. Het projectteam kan hier inderdaad weinig mee maar het is er op wachten dat de toekomst zegt dat dit gaat gebeuren. Dus weer een extra ombouw met ellende en geld uitgeven zien ze blijkbaar liever!

Schrijf een reactie
0
+1
11 mei 2020 | 23:55

anoniem

@anoniem, zou waarschijnlijk goedkoper en beter zijn als er een metrotunnel tot ongeveer Amstelveen centrum gegraven zou worden (tot daar dus ondergronds) en dat lijn 5 de normale route bovengronds rijd (miss lijn 5 zelfs ook onder een paar kruisingen door). Na amstelveen centrum gaat de metro op palen (is stuk goedkoper dan ondergronds) tot westwijk.

De haltes die nu weg zijn gehaald worden verwijderd plus nog een paar extra haltes in Amstelveen noord. Tram 5 blijft wel nog op alle haltes stoppen. Zo was er een veel snellere verbinding geweest die voor iedereen voordeliger was dan wat we nu krijgen. Dit is alleen dromen, een volwaardige metro zat er helaas niet in voor 300 miljoen

Schrijf een reactie
0
+1
8 mei 2020 | 10:56

Jan

Mooie foto’s, fijn dat het werk stilaan voltooid is.

Schrijf een reactie
0
+1
Wil u dit bericht delen?