Home Over het project Werkzaamheden en planning Archief & Zoeken Contact English

Hoera! Kruispunt en halte Zonnestein zijn open

Wendy van der Meulen | maandag 25 mei 2020
Wendy

Het duurde ietsje langer dan oorspronkelijk gepland, maar vanochtend zijn in alle vroegte kruispunt en halte Zonnestein geopend. En wat is het fraai geworden! Kijkt u met ons mee?

Een kijkje op de nieuwe halte Zonnestein van bovenaf.
Een kijkje op de nieuwe halte Zonnestein van bovenaf.
Foto: Rogier Jansen
U moet er momenteel vroeg voor op om de verlichting in de verdiepte bak zo te zien, maar wat ziet het er mooi uit.
U moet er momenteel vroeg voor op om de verlichting in de verdiepte bak zo te zien, maar wat ziet het er mooi uit.
Foto: Rogier Jansen
De nieuwe glazen lift van Zonnestein. Nu al heel herkenbaar in het Amstelveense straatbeeld en goed zichtbaar vanaf de halte.
De nieuwe glazen lift van Zonnestein. Nu al heel herkenbaar in het Amstelveense straatbeeld en goed zichtbaar vanaf de halte.
Foto: Rogier Jansen
Kruispunt Zonnestein is weer open voor al het verkeer. De fietspaden langs de Beneluxbaan moeten nog wel hersteld worden. Dat gebeurt de komende weken.
Kruispunt Zonnestein is weer open voor al het verkeer. De fietspaden langs de Beneluxbaan moeten nog wel hersteld worden. Dat gebeurt de komende weken.
Foto: Rogier Jansen
Weg zijn de verkeerslichten. Auto's maken gebruik van de nieuwe rotonde. Fietsers en voetgangers hebben hier voorrang.
Weg zijn de verkeerslichten. Auto's maken gebruik van de nieuwe rotonde. Fietsers en voetgangers hebben hier voorrang.
Foto: Gé Dubbelman
Zelfs de 15G testtram heeft al kennisgemaakt met de nieuwe halte.
Zelfs de 15G testtram heeft al kennisgemaakt met de nieuwe halte.
Foto: Gé Dubbelman

Wat ging er allemaal ook alweer aan vooraf?

  • 2017 en 2018: Veel voorbereidende werkzaamheden zoals het verleggen van kabels en leidingen, verwijderen van groen en in oktober 2018 de start van het verleggen van de Beneluxbaan.
  • 14 januari 2019: Start funderingswerkzaamheden: inbrengen van damwanden, funderingspalen en ankers.
  • 1 februari 2019: Symbolisch startsein grootschalige werkzaamheden Amstelveenlijn.
  • 3 maart 2019: Laatste rit sneltram 51. Halte Zonnestein buiten gebruik (ook voor tram 5).
  • Maart, april, mei en juni 2019: Vijf tramvrije weekenden waarin er non-stop gewerkt werd aan de fundering en het aanleggen van de waterkelder.
  • 14 juli t/m 25 augustus 2019: De beruchte zesweekse zomeroperatie waarin de verdiepte bak inclusief het tramspoor werd aangelegd.
  • 26 augustus 2019: Trams 5 en 6 reden over het vernieuwde spoor en door de verdiepte bakken van Kronenburg en Zonnestein richting het Stadshart weer hun oude route.
  • 9 maart 2020: Opening halte en kruising Kronenburg.
  • 6 april 2020: Auto’s rijden voor het eerst door de verdiepte bak van Zonnestein.
  • 25 mei 2020: Halte Zonnestein gaat open en al het verkeer kan gebruik maken van de nieuwe kruising.

Is alles nu klaar bij Zonnestein?

Tot en met juni herstellen we de fietspaden langs de Beneluxbaan en graven we de sloten. Ook worden er nog puntjes op de i van het spoor gezet met slijpwerkzaamheden aan het spoor in juni en tijdens het tramvrije-weekend van 25 en 26 juli komt de stopmachine voor de ballast nog een keer langs. Informatie hierover volgt nog. En ondertussen bouwen we de rest van het traject natuurlijk ook af.

Voor omwonenden hebben we iets lekkers voor de overlast én om even stil te staan bij deze mijlpaal. Bij de opening van Kronenburg stonden we nog op de rotonde uit te delen, dit keer huis-aan-huis in de brievenbus vanwege de coronasituatie.
Voor omwonenden hebben we iets lekkers voor de overlast én om even stil te staan bij deze mijlpaal. Bij de opening van Kronenburg stonden we nog op de rotonde uit te delen, dit keer huis-aan-huis in de brievenbus vanwege de coronasituatie.

Vond u dit artikel nuttig?

%Nuttig
van de mensen vonden dit nuttig.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

4 juni 2020 | 09:51

Peter Breurken

Geachte, Nu Zonnestein ook open is ben ik benieuwd wanneer het grasveld tegenover Biesbosch 1-79 oneven (tussen Kronenburg en Zonnestein) ontruimd gaat worden?
Wij kijken nu al bijna twee jaar lang uit op een bouwplaats met afval, puin, zand, stenen, hekwerken, betonplaten,buizen e.d. en eerlijk gezegd ben ik daar wel een beetje klaar mee. Buiten het lawaai waar wij al bijna twee jaar inzitten zou het zeer welkom zijn als wij ons uitzicht weer terug krijgen. In afwachting van uw reactie.

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
4 juni 2020 | 10:29

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Peter Breurken: Het opslagterrein wordt in de komende 4 weken opgeruimd. VITAL werkt tot eind juni onder andere aan het herstellen van de fietspaden langs de Beneluxbaan, het graven van sloten en het slopen van de tijdelijke Beneluxbaan ter hoogte van Zonnestein.

Schrijf een reactie
+1
4 juni 2020 | 07:32

R. de Jong

Het geheel is mooi geworden. Ook nog dank voor de leuke attentie die we ontvingen.

Ik sluit mij echter wel helemaal aan op het commentaar over de zichtbaarheid vanaf fiets en vanuit de auto. Met name het hekwerk en de liftschacht belemmeren het zicht en zie je te laat of er een auto aankomt (als op de fiets) of dat er een fiets aankomt (vanuit auto). Naar mijn mening is het wachten op ongelukken. Ik hoop dat jullie hier serieus naar kijken. Er gebeuren al genoeg ongelukken in Amstelveen, met name ook op rotondes.

Mvrgr
Ruscha de Jong

Schrijf een reactie
0
+1
4 juni 2020 | 14:32

anoniem

Simpele oplossing is dat iedereen zich aan de regels houdt …

Schrijf een reactie
0
+1
4 juni 2020 | 15:09

anoniem

Daar is een hoop uit te halen maar als er naar rechts en links zal worden gekeken en je ziet niks door deze belemmeringen?

Schrijf een reactie
0
+1
30 mei 2020 | 21:04

José

Goedendag, Ik ervaar als automobilist op de rotonde een bijna dode hoek! Komende van de Beneluxlaan en dan rechtsaf naar Zonnestein is het zicht naar links belemmerd door de dichte zijkant van de trap. Nu is dat bij een ‘normale’ fietssnelheid geen probleem, maar ik had al een bijna aanrijding door een speedelec fiets.
Die fietsers vergeten gemakshalve dat wij nog lang niet gewend zijn aan fietsers met een snelheid van tegen de 40 km/h én so-wie-so gewend zijn om blind door te rijden en voorrang te eisen.
Het belemmerde zicht zal waarschijnlijk op alle kruispunten gelden.

Schrijf een reactie
0
+1
1 juni 2020 | 12:37

anoniem

Geachte medewerkers van het project Amstelveenlijn,

Via het forum van de site merk ik nog al veel kritiek op voor wat betreft de putten in het wegdek onder de ongelijkvloerse kruisingen. Dit geldt ook voor het zicht op de rotondes.

1. Ten eerste ben ik het roerend eens met de mensen die ook klagen over dat de putten in het wegdek onder de ongelijkvloerse kruisingen. Deze zijn super slecht aangelegd.

Is het nou echt zo moeilijk om deze niet gewoon aan de zijkanten van de rijbanen aan te leggen?

2. Ik heb inmiddels per fiets als de auto ervaren dat het zicht op de rotondes heel slecht is. Dit door de hoge glazen afscheidingen en hekwerken.

3. Het is toch veel beter dat er eerst uitgebreid getest moet worden voor dat er iets aangelegd gaat wordt?

Tijd is geld maar doe het voor ook de veiligheid dan in een keer goed. Zo voor kom je een hoop gedoe zonder de aanpassing die er wellicht zullen komen.

4. Het zal wel aan de vervoerders liggen maar op de bushalte Zonnestein in de richting Amsterdam is een geel inplaats van een wit (tijdelijk) haltebord geplaatst. Hier is geen enkele vorm van informatie qua dienstregeling te vinden of zo.

Wat is de reden dat er bij Zonnestein een (tijdelijk) geel haltebord is geplaatst?

Tot slot heb ik afgelopen vrijdag gebruik gemaakt van lijn 5 op het traject Zonnestein-station zuid en terug.

Mijn complimenten voor het project alleen ervaar ik het omhoog rijden en vervolgens meteen weer naar beneden als super nutteloos. Het kost misschien wat meer om die heuvel weg te halen maar de energie die er voor geleverd moet worden om de trams omhoog en omlaag te laten rijden zijn ook niet mis.

Vriendelijke groet,

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
2 juni 2020 | 09:58

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@José: Dank voor uw melding. De verkeerssituaties bij de rotondes Kronenburg en Zonnestein hebben onze aandacht. Wij blijven de verkeersveiligheid monitoren en passen nu niets aan.

Schrijf een reactie
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
2 juni 2020 | 10:07

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: Wij hebben uw reactie gezien en zijn de antwoorden op uw vragen aan het nagaan.

Schrijf een reactie
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
2 juni 2020 | 10:07

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: Wij hebben uw reactie gezien en zijn de antwoorden op uw vragen aan het nagaan.

Schrijf een reactie
+1
30 mei 2020 | 16:55

anoniem

En de DRIS Dynamische Reis Informatie Systemen lijken nu ook op Zonnestein te werken!

Schrijf een reactie
0
+1
29 mei 2020 | 18:24

anoniem

Er staan nu bij de bushaltes op Zonnestein aanduidingen dat het ‘tijdelijke haltes’ zijn. Verdwijnt deze bushalte dan weer ook als nachtbushalte op termijn?

Schrijf een reactie
0
+1
1 juni 2020 | 13:11

anoniem

Komen er tussen de kruisingen Zonnestein en Kronenburg ook in en uitvoeg mogelijkheden? Nu staan er daar tijdelijke rood met witten afzetpalen op het asfalt. Daar zijn geen vluchtheuvels dus het lijkt er wel op.

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
2 juni 2020 | 10:25

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: Er komen geen in- en uitvoegmogelijkheden tussen de ongelijkvloerse kruisingen Zonnestein en Kronenburg. Het wordt een calamiteitendoorsteek met paaltjes voor nood- en hulpdiensten.

Schrijf een reactie
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
4 juni 2020 | 07:10

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: deze bushaltes voor de nachtbus N84 blijven bestaan. De halteborden met “tijdelijke haltes” worden nog vervangen door de definitieve halteborden.

Schrijf een reactie
+1
4 juni 2020 | 14:13

anoniem

Beste Daniëlle,

Komen de bus wachthokjes op de (nacht) bushaltes daar ook weer terug? Bij calamiteiten en bijvoorbeeld een natte nacht zou dat wel zo prettig zijn. Heel veel dank weer voor het antwoorden!

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
18 juni 2020 | 15:10

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: excuses voor de late reactie. Er komen geen bus wachthokjes bij de nachtbushalte.

Schrijf een reactie
+1
29 mei 2020 | 11:36

Cato

Ik ben het helemaal met Mulder eens. Het is zeker geen pretje om erover te rijden. Overigens vind ik dat de putten in de hele onderdoorgang laag liggen. Het werkt zeer afleidend en je krijgt de neiging om naar de zijkanten te sturen om de klappen te vermijden. Helemaal niet plezierig rijden!

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
29 mei 2020 | 15:13

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Mulder en @Cato: De putten in de ongelijkvloerse kruispunten hebben wij in ons vizier. De putten bij de onderdoorgangen blijven zoals ze nu zijn. Daar vinden geen aanpassingen aan plaats.

Schrijf een reactie
+1
8 juni 2020 | 15:18

anoniem

Geachte medewerkers van het project Amstelveenlijn,

Vanochtend rond 7 uur merkte ik vanuit de eigen auto op dat er voor het eerst onder de Sportlaan door gereden kon worden. Het is fantastisch en een mijlpaal om nu nagenoeg in een keer tussen de kruising met de Gondel en de Van Boshuizenstraat door te kunnen rijden (Als het verkeerslicht bij de Handelsweg meewerkt). Het gloednieuwe en mooie asfalt met witte belijning was nog goed te ruiken in de auto. Helaas is er tussen de kruising Beneluxbaan/Gondel en de oude halte Marne (pas wel vanaf het tunneltje) niks opnieuw geasfalteerd waardoor het er niet uitziet. Verder is er in de onderdoorgang met de Sportlaan ook totaal geen overlast van de putten in het wegdek. Dit doordat onder de Sportlaan 2×2 rijstroken liggen en de putten mooi in de middenlijn zijn aangebracht. Veel beter eerlijk gezegd dan de onderdoorgangen bij Zonnestein en Kronenburg. Jammer en onbegrijpelijk dat bij deze laatste twee genoemde onderdoorgangen de weg naar 2×1 rijstroken zijn teruggebracht. Bij Uilenstede gaat deze immers weer terug naar vier rijbanen (2x per rijrichting). Ook zijn er opmerkelijk veel vergissingen in het afslaan naar Kronenburg. Er moet komend vanaf Amstelveen-Zuid na de halte Onderuit al opgelet worden om bij Zonnestein de afrit te nemen.

Vriendelijke groet,

Schrijf een reactie
0
+1
29 mei 2020 | 11:35

anoniem

Wanneer zullen de reisinformatie systemen (DRIS) op Zonnestein werken?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
5 juni 2020 | 14:42

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: de laatste hand wordt gelegd aan de reisinformatiesystemen (DRIS) op maaiveld niveau bij Zonnestein.

Schrijf een reactie
+1
29 mei 2020 | 11:09

Mulder

Geachte Danielle Opdam,
Waarom liggen de putten in het lage gedeelte van de onderdoorgang zo diep in het asfalt?
als motor rijden is het gevaarlijk en als automobilist is het ook geen pretje om in de diepe gaten te rijden.
Ik heb in het verleden ook al eens aanmerkingen over gemaakt en nooit antwoord ontvangen, laat staan dat er iets aan wordt gedaan.

Schrijf een reactie
0
+1
10 juni 2020 | 10:02

anoniem

Beste mensen en met name het projectteam Amstelveenlijn,

Gisteren werd ik twee keer gebeld door 2 medewerkers van de gemeente Amstelveen. Dit na diversen meldingen van ook vele ander mensen over het project Amstelveenlijn. Deze gaven aan dat er heel wat te doen is met de putten in het wegdek onder de Sportlaan, Zonnestein en Kronenburg. Dat geldt ook voor wat betreft de overzichtelijkheid van de rotondes. Beide (afdelingsleiders) gaven aan het eens te zijn met de meldingen en de aandacht te brengen aan VITAL. Een van de medewerkers van de gemeente gaf aan dat er nog al veel fouten in de bouw zijn en hersteld moeten worden. Zo zie je maar weer niet waar?

Schrijf een reactie
0
+1
29 mei 2020 | 09:34

anoniem

de nieuwe rotondes zien er goed uit, heb alleen een paar vraagjes.

1. Kan er als je van de beneluxbaan komt iets gedaan worden zodat automobilisten verkeer (vooral fietsers en voetgangers) die van links komen beter kunnen zien? Mij lijkt het handig teminste een stop bord en/of een spiegel te plaatsen.

2. In het midden van de rotonde zit een plein met stenen. Mij lijkt het niet de bedoeling dat daar mensen gaan lopen, dus waarom is daar niet wat groen geplaatst (bv een grasveld, bomen en/of struiken)?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
29 mei 2020 | 10:53

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: Dank voor uw melding en tips. De verkeerssituaties bij de rotondes Kronenburg en Zonnestein hebben onze aandacht. Wij blijven de verkeersveiligheid monitoren en passen nu niets aan.
Het ontwerp van de rotonde is afgestemd met de gemeente Amstelveen. Op de rotonde zelf komt geen groen. Het herstel van het groen vindt met name plaats rondom de ongelijkvloerse kruisingen. Dat is ook de plek waar het meeste groen weggehaald is. De gemeente Amstelveen zal het groen herstellen en werkt het plan daarvoor uit.

Schrijf een reactie
+1
9 juni 2020 | 10:03

anoniem

De rotondes zijn afgestemd met de gemeente mstelveen? De afgelopen jaren zijn er tal van ongelukken gebeurt op rotondes elders in deze gemeente.

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
9 juni 2020 | 12:53

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Anoniem: De gemeente Amstelveen is nauw betrokken geweest bij de totstandkoming van de rotondes.

Schrijf een reactie
+1
9 juni 2020 | 13:16

anoniem

Beste Wendy, bedankt in ieder geval voor de reactie. Of de gemeente nu wel of niet brokken is geweest? De rotondes zijn onoverzichtelijk en elders in Amstelveen zijn helaas tal van ongelukken gebeurd om deze redenen. Veel mensen hebben dit herhaaldelijk (ook bij de gemeente
) aangegeven.

Schrijf een reactie
0
+1
9 juni 2020 | 14:19

anoniem

Beste projectleiders van de ombouw Amstelveenlijn,

Ik zie opvallend genoeg iets aan de tijden waarop de berichten worden geplaatst. Ik heb vandaag om 15:16 uur een berichtje geplaatst. Dit werd uiteindelijk aangeven met 13:16 uur. Hoe kan dat?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
15 juni 2020 | 08:16

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Anoniem: Dat heeft te maken met website-instellingen en tijdzoneverschillen. Tijdens de wintertijd zit er een uur tijdverschil tussen en met de zomertijd twee uur.

Schrijf een reactie
+1
29 mei 2020 | 06:31

E. Stolk

E

Schrijf een reactie
0
+1
9 juni 2020 | 14:30

anoniem

E ?

Schrijf een reactie
0
+1
28 mei 2020 | 18:50

anoniem

Fietspad aan de westelijke kant van Kronenburg naar Zonnestein lijkt af. Zelfs belijning is aangebracht. Kortom nog voor Pinksteren open?

Het enige dat de toegang nog belemmert zijn de afzettingen….!

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
29 mei 2020 | 10:58

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: We kunnen het fietspad nog niet openstellen. VITAL voert nog werkzaamheden langs het fietspad uit. Vandaar dat het fietspad nog afgesloten blijft.

Schrijf een reactie
+1
29 mei 2020 | 11:34

anoniem

Dat is jammer want het fietspad lijkt gewoon af. Wanneer zijn die werken klaar?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
29 mei 2020 | 15:04

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: de planning is dat eind juni de fietspaden hersteld zijn.

Schrijf een reactie
+1
28 mei 2020 | 12:57

Elise

Kunt u uitleggem wat er momenteel voor werkzaamheeb plaatsvinden in de waterloop tussen Beneluxbaan en Westelijk Halfrond?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
28 mei 2020 | 13:18

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Elise: Op deze locatie worden de damwanden nog ingekort en de watergangen hersteld. Dit duurt tot eind juni.

Schrijf een reactie
+1
27 mei 2020 | 16:42

Rags

Finally!! Thankyou all for the effort. The hassle ends. Can’t wait to try new Tram.

Schrijf een reactie
0
+1
26 mei 2020 | 15:37

anoniem

Jammer dat jullie geen antwoorden geven op mijn vragen.
1a) DRIS is dat dynamisch reis informatiesysteem die werkt dus niet op Zonnetein. Er zit geen stroom op. Wanneer wel?
1b) beveiligingscamera’s zijn die dan ook niet actief?
2) Wanneer is voetpad noordelijke kant af?
3) Fietsenstalling, wanneer volledig open?
4) Fietspad Zonnestein-Kronenburg wanneer precies af?
5) Nachtbushalte is die actief? Wanneer komen er nog borden?
6) Wel erg beperkte oplaadpunten! Oranjebaan is een belangrijke overstaphalte maar nee. En Zonnestein ook jammer dat daar geen oplaadplek meer is

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
26 mei 2020 | 15:42

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Anoniem: Wij hebben uw reactie gezien en zijn de antwoorden op uw vragen aan het nagaan.

Schrijf een reactie
+1
26 mei 2020 | 22:16

anoniem

Ok dank. Zag vanavond dat voetpad aan de zuidelijke kant afgezet was ipv noordelijke kant….

Zag ook dat het fietspad vanaf Kronenburg tot Zonnestein op de Beneluxbaan al in de juiste kleur geasfalteerd is aan de west-kant. Oftewel benieuwd wanneer die open zal zijn?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
27 mei 2020 | 10:17

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Anoniem: Eind juni zijn alle fietspaden langs de Beneluxbaan bij Kronenburg en Zonnestein weer hersteld. Zodra een stuk fietspad open kan gaat het open, maar het is niet bekend welk stukje wanneer precies.

Schrijf een reactie
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
5 juni 2020 | 15:10

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: bij deze de antwoorden op uw vragen.
1a) Vandaag is de laatse DRIS bij Zonnestein zuidkant op maaiveld niveau geplaatst. De DRIS op de haltes en maaiveld niveau noordkant werkt.
1b) De beveiligingscamera’s werken vanaf 25 mei.
2) Het voetpad is klaar.
3) Alle fietsenstallingen zijn open gesteld.
4) Het fietspad gaat eind juni weer open.
5) De nachtbushalte is actief en de borden zijn geplaatst.

Schrijf een reactie
+1
26 mei 2020 | 15:02

Frans Woerden

Komen de bomen ook weer terug?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
26 mei 2020 | 15:14

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Frans Woerden: De gemeente Amstelveen zal het groen weer herstellen naar Amstelveense maatstaven. Het plantseizoen is echter pas in november.

Schrijf een reactie
+1
27 mei 2020 | 15:17

anoniem

Ben benieuwd met al die droogte of dat nog wel gaat lukken!

Schrijf een reactie
0
+1
26 mei 2020 | 14:28

anoniem

Komt er nog een kaartautomaat en bovengronds een DRIS?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
26 mei 2020 | 14:43

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: er komt bij halte Zonnestein geen kaartautomaat. Bovengronds staat een DRIS. Op de volgende haltes komen of staan nieuwe kaartautomaten
en oplaadpunten voor de OV-chipkaart:
• Van Boshuizenstraat
• Uilenstede
• Kronenburg
• Ouderkerkerlaan

Schrijf een reactie
+1
26 mei 2020 | 15:24

Rob

Geen automaat ten zuiden van Ouderkerkerlaan? Niet op Brink/Poortwachter/Sacharovlaan/Westwijk?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
26 mei 2020 | 15:49

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Rob: Nee daar komen geen automaten. Tip: Zoek hier een OV-chipkaart servicepunt in uw buurt of koop uw reisproduct in de GVB webshop en laad het op uw kaart bij een OV-chipservicepunt in de buurt.

Schrijf een reactie
+1
27 mei 2020 | 15:20

anoniem

Dus als ik het goed begrijp moet er eerst even nagegaan worden of er een kaartautomaat aanwezig is op een halte om te voorkomen dat er naar een winkel gelopen moet worden en je een tram moet laten gaan? Waarom niet op iedere halte zoals voor de renovatie?

Schrijf een reactie
0
+1
27 mei 2020 | 18:15

Nico

Ook jammer voor de camping gasten die vanuit de camping aan de bosrandweg een wandeling maakten naar de halte Spinnerij en daar een kaartje konden kopen (uit eigen waarneming) om vanuit daar naar de stad te reizen, en dat straks ook niet kunnen vanaf de halte Poortwachter.
Zal wel te weinig gebruik van gemaakt zijn, of er is buiten het seizoen naar gekeken.

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
28 mei 2020 | 10:26

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem en @Nico: vanuit het project Amstelveenlijn is dit wat we realiseren. Voor meer informatie over de kaartautomaten kunt u contact opnemen met GVB klantenservice: https://www.gvb.nl/klantenservice.

Schrijf een reactie
+1
28 mei 2020 | 11:02

anoniem

Tip: schrijf Vervoerregio Amsterdam, Amstelveense gemeenteraad en Amstelveense wethouder aan! Die kunnen druk er op zetten die automaten alsnog te realiseren. Ook Vervoerregio dB-leden Sharon Dijksma en Gerard Slegers (Zaanstad die de portefeuille Amstelveenlijn heeft) aanschrijven kan helpen

Schrijf een reactie
0
+1
25 mei 2020 | 18:27

anoniem

Nog een vraag:
Zijn de nachthaltes ook in gebruik genomen?
Dat is me niet duidelijk.

Op de vermoedelijke halte zelve is alleen een verhoging en de bekende strepen en stoeptegels die bij een halte horen. Er is echter geen enkele aanduiding dat het een bushalte is of dienstregeling e.d. te vinden. Op de GVB website staat de halte ook (nog) niet vermeld bij de haltes die N84 aandoet. Hoe zit dit? En wanneer is de ingebruikname te verwachten? Zou handig zijn als er bebording zou staan e.d. zoals gebruikelijk bij alle haltes! Dank!

Schrijf een reactie
0
+1
27 mei 2020 | 15:29

anoniem

Wat is de reden dat de bushaltes bij Kronenburg wel aparte haltestroken hebben en bij Zonnestein niet? Voor de reconstructie was dit wel zo!

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
29 mei 2020 | 11:02

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: De bushalte aan de oostzijde had voor de ombouw geen haltekom en daar is dus niets veranderd. Aangezien de bushalte aan de westzijde verschoven is, is daar geen haltekom teruggekomen. Het klopt dat deze er voor de ombouw wel was.

Schrijf een reactie
+1
29 mei 2020 | 11:32

anoniem

De huidige situatie is er wel een waarbij men er niet meer langskan als automobilist. Dat was voorheen wel anders. Gemiste kans!

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
4 juni 2020 | 07:13

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: deze bushaltes voor de nachtbus N84 zijn in gebruik. De halteborden met “tijdelijke haltes” worden nog vervangen door de definitieve halteborden.

Schrijf een reactie
+1
25 mei 2020 | 16:06

anoniem

Gefeliciteerd met de openstelling van Zonnestein en dank voor de melkchocolade!

Heb een kijkje genomen.

Vraagjes:
1a) Reisinfoschermen met wanneer de volgende tram komt (en evt vertragingen) werkt niet (staat geen stroom op). Vanaf wanneer is het de bedoeling dat dit zal werken?
1b) Betekent dit ook dat de beveilingingscamera’s voor de veiligheid niet functioneren?
2) Het voetpad aan de noordkant is grotendeels afgezet, lijkt wel af maar is dus niet af. Vanaf wanneer af?
3) Fietsenstalling aan de zuidkant, zonnesteinkant is deels opengesteld. Ander deel niet (afgezet). Is daar een reden voor?
4) Wanneer is het fietspad van Kronenburg naar Zonnestein op de Beneluxbaan in beide kanten klaar? (er staat tot en met juni, dus 30 juni pas?)

Kortom nog niet alles is af rondom dit kruispunt, maar alvast wel blij dat we een en ander weer terughebben als buurt!

Dank!

Schrijf een reactie
0
+1
Wil u dit bericht delen?