Home Over het project Werkzaamheden en planning Archief & Zoeken Contact English
Afbeelding

De Amstelveenlijn vanuit de lucht – deel 2

Danielle Opdam | donderdag 3 september 2020
Danielle

Na bijna 2 jaar bouwen zijn de grote bouwwerkzaamheden aan de Amstelveenlijn klaar. In de komende periode vinden er nog diverse ‘kleinere’ werkzaamheden zoals het plaatsen van verkeerslichten plaats. De komende weken laten we u het vernieuwde traject vanuit de lucht zien. Dit keer een vlucht over Kronenburg tot en met Oranjebaan. Volgende keer is Ouderkerkerlaan tot en met Poortwachter aan de beurt. Kijkt u met ons mee?

Een jaar geleden was het bij Kronenburg nog een grote bouwput. Kijk hieronder hoe het er nu uitziet.
Foto: Topview Luchtfotografie
De ovaalrotonde bij Kronenburg ziet er nu zo uit. Wat een verschil!
Foto: Topview Luchtfotografie
Een jaar geleden: een vlucht over Kronenburg en Zonnestein
Foto: Topview Luchtfotografie
Zonnestein in de zomer van 2019
Foto: Topview Luchtfotografie
En dit is Zonnestein nu met de nieuwe halte, rotonde en fietspaden.
Foto: Topview Luchtfotografie
Een jaar geleden was halte Oranjebaan een kale halte. Hoe ziet het er nu een jaar later uit? Kijk hieronder.
Foto: Topview Luchtfotografie
Halte Oranjebaan
Foto: Topview Luchtfotografie

Vond u dit artikel nuttig?

%Nuttig
van de mensen vonden dit nuttig.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

7 september 2020 | 12:24

Anoniem

nu bekent is waneer de tram weer rijd. is er ook wat bekend over de dienstregeling? meer van hoe laat vertrekt de eerste tram en hoe laat vertrekt de laatste tram? kan ik met de laatste m51 nog de overstap op de laatse tram halen?

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
8 september 2020 | 17:05

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@anoniem: u kunt dit het beste navragen bij GVB bij GVB Klantenservice

Schrijf een reactie
+1
5 september 2020 | 11:43

Mark

De vraag blijft wel: Wanneer gaat er wat aan de fietspaden gebeuren? En dan bedoel ik nu niet de oude (waar heel snel heel veel aan moet gaan gebeuren), maar de nieuw aangelegde fietspaden die de afgelopen dagen voor de 3e keer in zoveel weken op diverse plaatsen onder water stonden. Je kunt over de oude delen veel zeggen, maar de afwatering is daar wel geregeld. Bij de nieuwe fietspaden lijkt daar totaal geen rekening mee gehouden. Het ergst lijkt het stukje tussen Zonnestein en Kronenburg. Over het volledige fietspad stond een laagje water. Als je daar afstapte had je direct natte schoenen.

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
7 september 2020 | 08:28

Wendy van der Meulen | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Mark: Bedankt voor de melding. We gaan er naar kijken.

Schrijf een reactie
+1
3 september 2020 | 14:51

Nick

De trambaan ligt er netjes bij maar die hele Beneluxbaan is een gruwel.

Schrijf een reactie
0
+1
3 september 2020 | 15:24

Jan

Wat zit jij nu te zagen? Maak dan duidelijk wat je bedoelt, anders kan je ook tegen de zeewind staan schreeuwen.

Schrijf een reactie
0
+1
4 september 2020 | 13:03

Shirley

Nou de fietspaden hadden ze ook wel op mogen knappen. Met name de stukken die afgesloten waren tussen de nieuwe rotondes in. Tegels liggen schots en scheef.

Schrijf een reactie
0
+1
4 september 2020 | 14:14

Jan

Daar heb je helemaal gelijk in Shirley, het voelt alsof je van een biljartlaken (de mooie asfalt) overgaat op een kassei weg.

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
4 september 2020 | 16:02

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Jan en @Shirley: We hebben dit voor u nagevraagd bij de gemeente Amstelveen en vernomen dat de gemeente binnenkort een rondje langs de fietspaden gaat maken om een inventarisatie te doen. Daarnaast doet de gemeente eind van het jaar nog een algehele inspectie.

Schrijf een reactie
+1
5 september 2020 | 22:54

Kaj

Ik ben van de week bijna onderuit gegaan met mijn scooter op het fietspad. Dat kwam door losliggende tegels net voor de afslag stadshart, aan de rechterkant van de Beneluxbaan richting Amstelveen. Zoals Shirley en Jan aangeven is het doodzonde en gevaarlijk dat er stukken van de Beneluxbaan niet geasfalteerd zijn. Ik hoop dat dit z.s.m. geasfalteerd kan worden. Dat maakt het fietspad langs de Beneluxbaan tussen Amsterdam en Amstelveen ook een geheel. Verder ziet het er keurig uit!

Schrijf een reactie
0
+1
Foto van Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram
10 september 2020 | 09:21

Danielle Opdam | Gemeente Amsterdam, Metro en Tram

@Kaj: We hebben dit voor u nagevraagd bij de gemeente Amstelveen en vernomen dat de gemeente binnenkort een rondje langs de fietspaden gaat maken om een inventarisatie te doen. Daarnaast doet de gemeente eind van het jaar nog een algehele inspectie.

Schrijf een reactie
+1
10 september 2020 | 12:32

Anoniem

Fijn dat de gemeenste naar de fietspaden kijkt. Wel jammer dat dit niet meteen was gedaan toen de fietspaden gesloten waren. Omdat nu moeten ze dan nog een keer dicht.