Home Over het project Werkzaamheden en planning Archief & Zoeken Contact English
Afbeelding

Spoorwerkzaamheden Poortwachter – Scherpenhof (inclusief spooroverweg)

Danielle Opdam | maandag 2 maart 2020
Danielle
dinsdag 3 maart 2020

14 parkeerplaatsen bij Schanshoek niet afgesloten

VITAL heeft een andere rijroute voor vrachtwagens om bij het werkgebied te komen. Hiervoor is het niet nodig om de 14 parkeerplaatsen bij Schanshoek af te sluiten. De rijroute gaat nu langs het fietspad Poortwachter ter hoogte van Marskramer en Wijkpark Middenhoven.

Vanaf maandag 16 maart start VITAL met de aanleg van de groene trambaan tussen Poortwachter en Scherpenhof en wordt de spooroverweg bij Scherpenhof vernieuwd. Deze werkzaamheden zijn naar verwachting begin juni afgerond. Wat houden deze werkzaamheden in en wat merkt u ervan?

Werkzaamheden aan spooroverweg Scherpenhof

Bij de overweg Scherpenhof worden spoorwerkzaamheden uitgevoerd. Er wordt zowel aan het spoor als aan het beton van de wegfundering gewerkt. Deze overweg wordt afgesloten voor fietsers en voetgangers. Voetgangers en fietsers worden omgeleid via een tijdelijke overweg ter hoogte van Kinderrijk. Deze tijdelijke overweg legt VITAL op donderdag 12 maart aan. De planning is dat vanaf maandag 25 mei de nieuwe spooroverweg bij Scherpenhof weer open is.

De belangrijkste praktische zaken en gevolgen voor verkeer en omgeving:
  • De werktijden zijn maandag tot en met zaterdag van 7.00 – 19.00 uur. In de periode van maandag 16 maart tot en met zaterdag 18 april zijn er negen avonden waarop tot 23.00 uur gewerkt wordt. Deze avonden zijn nu nog niet bekend.
  • Tussen maandag 16 maart en zaterdag 18 april worden verkeersregelaars op diverse plekken ingezet om onder andere het bouwverkeer te begeleiden. De verkeersregelaars zijn van maandag tot en met vrijdag van 7.00 – 15.30 uur aanwezig.
  • Om bij het werkgebied te komen, worden 14 parkeerplekken bij de Schanshoek vanaf de ondergrondse containers/fietsenstalling tot en met zaterdag 18 april tijdelijk afgesloten.
  • De straten zijn altijd bereikbaar evenals de ondergrondse containers.

Documenten

Vond u dit artikel nuttig?

%Nuttig
van de mensen vonden dit nuttig.
5 maart 2020 | 13:29

Aron

Die pdfs die jullie uploaden werken niet. Ik heb er zelf de extensie bij moeten zetten om ze aan de praat te krijgen.

Schrijf een reactie
0
+1
5 maart 2020 | 13:43

Danielle Opdam

@Aron: hartelijk dank voor de melding. Wij gaan hier naar laten kijken.

Schrijf een reactie
+1
2 maart 2020 | 14:08

Steph

Sorry bedoel berg tussen gondel en sportlaan.

Schrijf een reactie
0
+1
2 maart 2020 | 14:07

Steph

Gaan ze die ‘berg’ na gondel en halte sportlaan weghalen? Want zo hoeft de tram minder te remmen naar de halte sportlaan toe.

Schrijf een reactie
0
+1
3 maart 2020 | 10:18

Jurian

Hi Steph,

Lijkt mij niet dat dit gaat gezien er een fietserstunnel onderdoor loopt en nog ruimte nodig is voor de masten van de elektriciteitskabels.

Schrijf een reactie
0
+1
3 maart 2020 | 10:41

Danielle Opdam

@Steph en @Jurian: het klopt dat die ‘berg’ niet wordt weggehaald. We veranderen daar niets aan.

Schrijf een reactie
+1
18 maart 2020 | 12:15

Steph

Oké bedankt, hoop dat ze hun best gaan doen om dam de helling naar de halte sportlaan toe zo soepel mogelijk maken om energie verbruik en tijd te winnen.

Schrijf een reactie
0
+1
Wil u dit bericht delen?