
Zomerwerkzaamheden: informatiebijeenkomsten 20 en 26 juni (also English info)
In zes weken tijd de twee ongelijkvloerse kruispunten Kronenburg en Zonnestein aanleggen, zodat na die zes weken tram 5 en 6 door de verdiepte bak kunnen rijden. En in diezelfde periode meteen ook de haltes Van Boshuizenstraat t/m Stadshart en de spoorinfrastructuur vernieuwen…
Dát is van meet af aan de kern geweest van het ambitieuze plan van VITAL voor de zomer van 2019. Een naar Nederlandse begrippen gigantische operatie. Het werk hiervoor voeren we uit van zondag 14 juli t/m zondag 25 augustus, als tram 5 en 6 niet rijden, en wordt vervangen door pendelbus 45.
Om u bij te praten over deze operatie en andere zomerwerkzaamheden langs het zuidelijk deel van de Amstelveenlijn nodigen we u van harte uit op onze informatieavonden:
- Donderdagavond 20 juni van 18.30 tot 21.00 uur in belevingscentrum Amstelveen InZicht, Stadsplein 103 (2e etage boven bibliotheek) in Amstelveen. Dit is een inloopavond met korte presentaties om 19.00, 19.30, 20.00 en 20.30 uur.
- Woensdagmiddag 26 juni van 13.30 tot 15.30 uur in Wijkontmoetingscentrum Buitenveldert, gebouw MFC Binnenhof, A.J. Ernststraat 112 in Amsterdam. Dit is een inloopmiddag.
Aanmelden is niet nodig, u kunt gewoon langskomen wanneer het u het beste uitkomt.
Na afloop van de informatiebijeenkomsten is alle informatie te vinden in Amstelveen InZicht en komt het ook op onze website. Omwonenden ontvangen binnenkort onderstaande uitnodiging per post.
anoniem
hoe zit het met fietsen in de tram? die mochten (tegen betaling) namelijk wel mee met de metro en dat was soms echt superhandig
Schrijf een reactieEls de Canniere
@anoniem: fietsen kunnen in de vernieuwde Amstelveenlijn niet meegenomen. Fietsen nemen veel ruimte in en belemmeren het veilig in- en uitstappen. De fietsverbindingen tussen Amsterdam en Amstelveen zijn goed. Tevens wordt als onderdeel van de vernieuwing van de Amstelveenlijn een aantal kruispunten met het fietsverkeer ongelijkvloers gemaakt. Dit vergemakkelijkt de verkeerssituatie en maakt deze ook veiliger. De enige uitzondering, die in de regio ooit op het ‘geen fietsen mee’-beleid is gemaakt, is de IJtram, lijn 26. Dit werd destijds besloten omdat de fietsverbinding naar IJburg niet goed genoeg werd bevonden.
Schrijf een reactieanoniem
puur uit nieuwsgierigheid, hoe snel gaat de tram rijden. De nieuwe tram die in Utrecht word gebouwd gaat voor een deel 70 km/h en misschien gaat deze ook zo snel (voor dat deel naar Uithoorn) en is de snelheid ongeveer even snel als die van de sneltram?
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@anoniem: De tram gaat maximaal 50 km/u rijden.
Schrijf een reactieNorin
Komt er nog een bushokje op de halte oranjebaan. Snap dat t tijdelijk is, maar wil toch niet overvallen worden door een regenbui. Ook al hebben we nu een hittegolf
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Norin: De halte Oranjebaan is zeker tijdelijk en is er tot 14 juli. Daarna starten de zomerwerkzaamheden en is tram 5 en 6 buiten dienst. Er komt voor deze korte periode geen bushokje op de halte.
Schrijf een reactieanoniem
waar staan de keten van de (hoofd)aannemers?
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@anoniem: de keten staan op diverse locaties/ werkterreinen en bouwlocaties. Heeft u een specifieke vraag over de keten op een bepaalde locatie? Dan kunt u een e-mail sturen naar info@amstelveenlijn.nl.
Schrijf een reactieBoze plein 60 bewoners
Weg met tram lijn 5!…Help Amstelveen om zeep allemaal junkies van Amsterdam CS sleuren jullie mee. 1 goeie verbinding is genoeg en dat word de metro. #WEGMETTRAM5
Schrijf een reactieJJ
Lijn 5 komt niet eens in de buurt van Amsterdam CS.
Schrijf een reactieDoe je huiswerk voor je dit soort onzin loslaat op de wereld.
anoniem
Ik woon daar ook wil je niet namens ons allen spreken? En daarnaast is het eerste klas onzin en heeft het 0,0 met de amstelveenlijn te maken. Ga svp elders heen met uw spam. Alvast bedankt
Schrijf een reactieCorrie van kooten vd meiden
Kan je straks ook per rolstoel in de tram 5 daarmee gaan . Laat even weten .
Schrijf een reactieEls de Canniere
@Corrie: Tram 5 is nu en blijft ook toegankelijk voor reizigers met een rolstoel. De trams van het ‘oudere type’ hebben in het lage middengedeelte een plek voor een rolstoel. In de Combino trams (nieuwe type trams) is een rolstoelplank aanwezig en bevindt de rolstoelplek zich bij de conducteur.
Schrijf een reactie